ik heb 2 harde schijven in mijn pc kan ik op de tweede windows 8 installeren?

zo ja hoe moet dat dan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Powergen
12 jaar geleden
Je kan het beter op dee virtual pc doen...

Antwoorden (2)

Als ze allebei aangesloten zijn, dan moet je alleen de manier hoe de computer het leest veranderen.
Als je opstart druk f2, bios/setup
Zoek iets met harddisk,floppy drive etc.
Dan zie je een volgorde waarin hij alles leest.
Bijvoorbeeld.
1. Cd drive
2. Harddisk 1
3. Harddisk 2

Dit moet je dan ff veranderen.
Wel kun je de 1e op cd/dvd laten, om te zorgen dat je niet extra moeite hoeft te doen als je een installatie cd erin doet.
Zo zal de computer deze gelijk gebruiken om op te starten.

En als je dat heb gedaan moet je gewoon opstarten en als het goed is zal er een error komen met geen besturingssysteem gevonden.
Nu moet je het installeren.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@jimpramono1
kan ik ook de instalatie van windows 8 op een usb zetten en vanaf daar installeren of kan ik ook daemon tools gebruiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daemon tools iig niet, omdat dat op je HDD zit en dus als je het wisselt niet.
Usb heb ik zelf geen ervaring mee.
Wat ik zou aanraden is het op een cd te branden want daar kan ik wel 100% over oordelen dat het gaat werken mits je het goed erop heb gezet en de juiste versie heb etc.
Met usb zou ik zeggen probeer maar
Ja dan krijg je een dual boot.
Op het moment van installeren vraagt het programma op welke schijf.
Dan verwijs je naar de tweede schijf
FRank