(Hoe) kun je de ondertiteling van een speelfilm vanaf dvd meekopieren naar je iPad?

Ik heb een dvd-film naar m'n iPad geconverteerd (mp4) maar mis de ondertiteling. Is het mogelijk om die voortaan mee te nemen? Of kun je die er achteraf nog bijzetten?

Toegevoegd na 2 minuten:
De film heb ik getransporteerd m.b.v. het programma 'Handbrake'.

Toegevoegd na 3 minuten:
ikkeniewete...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

In Handbrake kan jij, bij het tabblad 'subtitles' of 'ondertiteling' aangeven welke ondertiteling jij wil hebben in je mp4. Kies wel dat de ondertiteling 'burend in' of 'ingebrand is', anders zie je het niet in jouw mp4
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt. Deze optie had ik over het hoofd gezien. Of het gaat werken, weet ik pas over een paar uur, want zo lang duurt het om het opnieuw te proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En toen is het toch gelukt. Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Achteraf zou ook nog kunnen dan zou je de ondertiteling vd dvd kunnen halen en dan in srt formaat erbij zetten. Dat zou kunnen met een tooltje als SubRip.
http://www.divx-digest.com/software/subrip.html

Bedenk wel dat ondertitels op een DVD uit (vector) afbeeldingen bestaan en een srt bestandje uit tekst. Dus zo'n tooltje als subrip moet plaatjes omzetten in letters. Dat werkt net zoiets als bij een scanner icm OCR software. Vergt dus wel nog wat controle of I's en l'en ed goed worden herkend.
Makkelijker is misschien om gewoon eens te kijken of er al een srt'tje van te vinden is. Met een beetje geluk loopt die dan ook meteen al synchroon.
http://www.opensubtitles.org/nl