Wat is een netwerksleutel. ( graag in jip en janneke taal)

Op mn laptop staat dat je een WEP of WPA sleutel inmoet voeren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
52.9K

Antwoorden (4)

Dat is een beveiliging die ervoor zorgt dat alleen mensen met de netwerksleutel gebruik kunnen maken van jouw internet. Je vindt de netwerksleutel over het algemeen op het modem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een wachtwoord. Iedereen die wil connecten naar jouw wifinetwerk dient dat wachtwoord in te voeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad een wachtwoord waarmee je kunt inloggen op jou draadloze internetverbinding.

Als dit wachtwoord er niet was dan konden de buren ook gebruik maken van jou draadloze internetverbinding, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Op het modem zit een sticker en normaal gesproken staat daar ook de netwerksleutel op.
Soms staat het achter WPA2-PSK: ......
Het kan in sommige gevallen ook anders aangeduid worden. Zoals code: .......
Dus dat verschilt.

Dit wachtwoord hoef je overigens alleen de eerste keer in te vullen op de laptop. Daarna gaat de laptop telkens automatisch verbinding maken met uw draadloze internetverbinding.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een netwerk sleutel krijg je meestal bij je abonnement daar kanje bijv met je laptop of telefoon mee verbinding en dan moet je die code(netwerksleutel)invoeren en dan maakt hij verbinding en kan je wifi op je mob of laptop

wifi=draadloos interneten met je eigen router