De computer luidsprekers doen raar als ik muziek met een beat luister, hoe kan dit?

Als ik muziek luister met een beat hoor je veel ruis (bijv. Danza kuduro). Luister ik naar gewone muziek, dan is het goed (bijv Adele met set fire to the rain). Ik heb al nieuwe geluidsboxjes aangeschaft, maar het probleem blijft. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb windows XP trouwens. (graag in Jip en Janneke taal)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

De geluidskaart kan niet omgaan met die beat. De harde pulsen "overstemmen" zoals dat heet..Het signaal zou harder moeten worden dan de kaart kan doorgeven naar de box. Dit kan niet en daardoor vervormt die beat zwaar.

Probeer eens het volume op je geluidskaart veel lager te zetten en desnoods de versterker van je boxen wat hoger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beat heeft elke liedje.
Een beat is een verzameling van tikken en instrumenten die de basis vormen voor een liedje.

Wat ik denk dat jij bedoelt is de bass.
Kan niet uitleggen wat een bass inhoudt maar dat is ook een geluid dat meestal uit een subwoofer komt.
Sommige apparaten ondersteunen geen bass als is gemerkt dat een dance/house liedje op je telefoon anders klinkt?
Dat komt omdat de meeste telefoonluidsprekers geen bass ondersteunen.
Terwijl als je het met oordopjes luistert meestal wel bass hoort.

Als het klopt heb jij nieuwe boxen gekocht.
Waar je op moet letten is dat je 3 dingen krijgt.
2 geluidsboxen 1 voor links en 1 voor rechts.
En dan een subwoofer.
Dat zorgt voor de bass.

Zie de link op de foto is dat het middelste de grote 'doos'.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Anders reageer ff.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het zo dat de configuraie van je geluidskaart niet juist is. Vaak hebben geluiidskaarten de mogelijkheid om de equalizer zó is te stellen dat specifieke ruimten worden gesimuleerd, of worden geoptimaliseerd voor bepaalde speakerconfiguraties. Als de kaart is afgestemd op bv
5.1 zal het geluid uit 2 luidspeakers, heel anders klinken. Het configuratiemenu van de geluidskaart vindt je waarschijnlijk linksonder het scherm in de buurt van de klok. Ik zeg niet dat het helpt, maar het zou kunnen. Kan veel meer oorzaken hebben die ook al omschreven zijn hierboven.