Hoe maak ik in Excel een formule die in een keer het percentage uitrekent?

Ik heb een hele lijst met bedragen in een exel sheet. Maar wil graag 1 hokje hebben waar ik een kortingspercentage in kan vullen. Zodat alle bedragen meteen te zien zijn waar de korting vanaf is.
Met andere woorden. Alle bedragen worden meteen uitgerekend in 1 keer.
Dus is geef een voor beeld: er staat 100 en daar gaat een korting vanaf van 25%
Ik zou dan alleen maar ergens 25 in moeten vullen, zodat de 100 veranderd in 75!
Hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.7K

Antwoorden (2)

Stel:

Kolom a alle originele prijzen

Kolom b: De bedragen met korting. Formule cel b2:
= a2 * ((100 - $c$1)/100)

In C1 vul je het kortingspercentage in.

Trek de formule uit b2 door naar beneden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in kolom A vul je de originele prijs in.
in kolom B vul je de prijsstijging in procent in (negatief voor kortingen) en in kolom C vul je "=A1+((A1)*B1)" in

Toegevoegd na 4 minuten:
www.megaupload.com/?d=1WI65C86
Bronnen: