Gewoon veel chatten, en/of veel oefenen.
Een typecursus is eerlijk gezegd zonde van je geld, kun je het net zo goed zelf leren(wat ik ook heb gedaan)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:)!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach , techniek ; ik typ al mijn hele leven met een uitstekend acht-en-een-halve-vingersysteem en haal nog steeds met gemak tegen de 400 aanslagen zonder problemen, dus een typecursus kan ik ook niemand aanraden. Gewoon doen. Oefenen, oefenen, oefenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitleg waarom ik een min heb gekregen graag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou dat is dan jou mening. Aangezien het feit dat ik dus 3 duimpjes + heb gekregen is niet iedereen het hier met je eens, maargoed zoals ik al zei dat kun en mag je vinden, vrijheid van meningsuiting :-). Niet iedereens antwoorden zijn even goed dus dat kan ik dan eveneens van sommige van jou antwoorden zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me inderdaad zonde van mijn geld op mijn leeftijd.
Als je hartstikke jong bent en ook nog een carriere moet maken, dan betaald zo'n cursus zich wel terug, maar in mijn geval:
Even kijken waar ik kan chatten en dan maar oefenen!!!!!!!!
Dank je wel.

Andere antwoorden (13)

Een typecursus nemen. Heb ik ook gedaan en je hebt er je hele leven plezier van ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga op typecursus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Typcursus nemen inderdaad.
Dit kan ook via internet. Ligt eraan hoe oud je bent, mijn broertje deed het spelenderwijs op www.typtopia.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben van mening dat je door het veel te doen het snelste gaat typen. Ik heb nooit een typ cursus gehad, maat typ sneller dan sommige mensen die deze wel hebben gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens! ik heb het mijzelf ook zelf aangeleerd.
Je kunt dus al wel redelijk typen ... dan kun je alleen versnellen door veel te oefenen, te oefenen en nog meer te oefenen. Teksten overtypen, vrienden niet bellen maar mailen etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leer snel blind typen met 10 vingers!

Toegevoegd na 43 seconden:
http://www.typelesonline.nl/NL/Aspx/Start.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Maar een soort dagboek van word. ga iedere avond 5-10 minuutjes achter de computer zitten typen over wat je die dag hebt gedaan. je leert sneller typen . en het is meschien ook nog leuk ook :)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb je speciale programma's ervoor. Binnen een maand kan je al wat blind typen, iets van 100 karekters per min. Heb ik toen op school gehad. Alleen het is wel heel lastis. Je wordt helemaal gek van. Alleen het werkt wel. Veel succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik gedaan door veel te chatten,dit schrijf ik nu ook blinf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leer eerst de goede techniek. Dus met 10 vingers waarbij de uitgangspositie vd wijsvingers op de F (links) en J (rechts) ligt.

Hier kun je een cursus voor volgen. Dit soort cursussen zijn er weer in allerlei vormen en maten.
- Gratis online zelfstudie cursus, goede optie maar vereist wel zelfdiscipline.
- Via te installeren software, vergelijkbaar met online maar zal doorgaans niet gratis worden aangeboden. Maar duur hoeft ook niet, heb zelf eens zo'n CD-Rom opgepikt uit zo'n grabbelbak voor 'n paar euro.
- Betaalde cursus met menselijke begeleiding in persoon goed als de zelfdiscipline te gering is. Hierbij kun je goed een vergelijkende lijn trekken met muziekles voor kinderen.

Eenmaal de goede techniek onder de knie is het een kwestie van oefenen oefenen en nog eens oefenen. Hoe je dat doet maakt niet zoveel uit. Het kan natuurlijk wel in je voordeel werken als je niet alleen chattaal oefent. Teksten overschrijven is op dat gebied een beproeft concept. Zelf artikels schrijven over dingen die je interessant vindt is natuurlijk een stuk leuker (denk aan bloggen, reviewen, forum activiteiten etc).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het zelf met qmttc geleerd, dat is een type programma, we hebben voor 1 jaar een licentie gekocht, wat ongeveer 18 euro koste op dat moment, dit is verreweg de goedkoopste manier. geen dure loi cursussen van 300 euro.

je type gewoon een aantal keer per week een uurtje,

het begint simpel met j j j j en jkl en van dat soort dingen, je krijgt steeds meer nieuwe letters en tekens erbij totdat je het hele toetsenbord kent.

als je het hele programma afmaakt en het extra materiaal doet zit je al snel tegen de 300 aanslagen per minuut aan, realiseer je goed, dat zijn 5 knoppen per seconde!

ik weet de naam van de cursus niet direct maar kijk maar gewoon even naar qmtt of qmttc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn talloze vaak gratis programma's en nog leuk om te doen ook zoals ik heb bijgevoegd in de link. Als je een beetje handig bent met zoeken dan vind je de complete versie ook op internet wel ergens ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik een website wou besliste ik dat ik ook blind en met 10 vingers moest leren typen. Ik heb het perfect geleerd op mijn 50ste met de toen nog oude versie van deze software:

http://www.typtop.be/typtop/index.php

Het is een leermethode voor het secundair onderwijs. Mijn website had nooit zo groot kunnen worden, als ik niet had geleerd om blind én snel te typen. Maar ik moet zeggen dat het véél oefening gevergd heeft. Héél veel oefening en discipline, anders lukt het niet.