waarom gaat mijn lettertype altijd opnieuw naar Times New Roman?

wat ik ook doe, zowel op mn werk of thuis, plots verandert mn lettertype midden in een tekst in Times new Roman. Zonder dat ik ook maar iets aan "lettertype" heb gewijzigd. Bv. ik ben in arial aan het typen en hopla, ineens begint die alles in TNR te zetten. Ik doe dan "alles selecteren" en kies opnieuw arial, maar het helpt niet echt.
Op mn werk is dat zeker vervelend, onze huisstijl is arial 11 en als ik niet oplet ben ik ineens bezig in TNR.
Kan ik dat wegkrijgen,zodat het altijd en eeuwig arial blijft (of bij mij thuis iets anders...)?

11.5K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk gaat het om Microsoft Word 2003, toch? Het standaardlettertype van het standaardsjabloon staat op Times New Roman.

Als er geen document geopend is, maakt u een nieuw document dat is gebaseerd op de sjabloon Normal.dot.
Open hiervoor het menu Bestand, klik op Nieuw en klik op Leeg document in het taakvenster Nieuw document.
Klik in het menu Opmaak op Lettertype.
Selecteer het lettertype, de puntgrootte en eventuele andere opmaakkenmerken.
Klik op Standaard.
Klik op Ja wanneer het volgende bericht wordt weergegeven: 'Wilt u de standaardinstelling voor lettertype wijzigen in naam lettertype?'
Open het menu Bestand terwijl u Shift ingedrukt houdt en klik vervolgens op Alles opslaan.

Opmerking Als Word vraagt of u het nieuwe, lege document wilt opslaan, klikt u op Annuleren. Word vraagt niet of u de wijzigingen in de sjabloon Normal.dot wilt opslaan, tenzij op het tabblad Opslaan de optie Vragen of Normal.dot moet worden opgeslagen is geselecteerd. Deze optie kunt u vinden door te klikken op Opties in het menu Extra.
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
wat is normal dot?
tonijn
12 jaar geleden
Dat is het standaardsjabloon van Word 2003. Elk nieuw document is gebaseerd op Normal.dot tenzij een document gestart is op basis van een ander sjabloon.

Andere antwoorden (1)

Je zal in het programma dat je gebruikt het lettertype standaard moeten zetten. IN Word 2010 ga je naar bestand - opties voor Word - geavanceerd. HIer kun je de standaard lettertype en grootte aanpassen
Frank