Ik wil graag muziek een spraak mixen op de computer. Ik heb al heel wat programma's uitgeprobeerd. Wie kan mij helpen met de instellingen?

Ik slaag er niet in de microfoon werkend te krijgen. Of ik hoor niets of heel zacht. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, want ik gebruik 'm ook voor Skype.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk, dat daarin inderdaad mijn denkfout zat. Audacity eens tevoorschijn gehaald. Kun je daarin ook crossfading etc. doen? Met andere woorden: kun je met Audacity bijvoorbeeld een radioprogramma fabriceren? Want daar is het me om te doen (niet voor uitzending, maar om te sturen naar vrienden overzee).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik leek op de goede weg, heb drie kwartier opgenomen, maar vervolgens blijkt mijn stem heel zacht en krakerig te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
VirtualDJ heb ik geprobeerd, maar dat programma vindt slechts een Asio geluidskaart, die ik helemaal nit heb. IK heb een Realtek geluidskaart van een half jaar oud. DIe is in goede staat, want ik draai daar al mijn muziekprogramma's mee. Numark Cue ken ik niet, dus die zou ik nog kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begin al een heel eind te komen! Waar ik nu nog mee zit is, dat ik niet kan vinden hoe je de muziek kan dempen zodat de spraak beter te verstaan is. Je kunt het geluid wel zachter zetten, maar in het geexporteerde bestand is het nog even hard. Iemand nog een suggestie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerste alinea: dat zou het mooie zijn: steeds een liedje kunnen laden en dan de plaatsjes aan elkaar praten. Dan kun je de muziek even wat zachter zetten om je verstaanbaar te maken. Eigenlijk zoek ik softwarematig naar wat ik vroeger met een mengpaneeltje deed. Tweede alinea: klopt, maar dan moet je achteraf bewerken. En dat is wel een hele tijdrovende klus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteindelijk heb ik het softwarematig niet kunnen redden. Ik heb een mixer moeten kopen met een eigen geluidskaart.

Antwoorden (1)

Download numark cue of virtual dj daarmee kun je spraak en muziek mixen, als de microfoon nog slecht s is na de goede instellingen dan is je guidskaart misschien te oud of kapot