ik wil een computer op mijn kamer maar dat mag niet?heeft iemand tips waardoor het wel mag?

sorry heb ik niet

Toegevoegd na 4 minuten:
ik wil heel graag een computer op mijn kamer ik heb alles al de computer,buro maar het mag niet van mijn ouders heeft iemand tips om de computer op mijn kamer te krijgen?

Toegevoegd na 1 week:
heey super bedankt ik heb er een op me kamer!!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

In zo'n beetje alle opvoedkundige bladen staat dat je je kinderen niet een PC op de kamer moet geven (althans i.i.g. niet met internet erop). Dan is er geen (sociale) controle meer / kan men je minder goed beschermen (of helemaal niet meer) tegen allerlei kwalijke zaken op internet. Je zou de eerste niet zijn (eerder de tienduizendste) die mede m.b.v. online truukjes en gladde praatjes slachtoffer wordt van een loverboy (dat woord is trouwens bedacht om 't minder hard te laten klinken dan wat zo'n smeerlap eigenlijk gewoon is: een pooier die dames de prostitutie in dwingt).

Als jij zo volwassen bent dat je ouders ALLES mogen en kunnen controleren wat je op je PC hebt gedaan (daar is software voor - en waarschijnlijk ook wel gratis), dan is er vast niet veel belemmering meer voor je ouders voor een PC (behalve dan misschien een financiële) in je kamer. Ben jij bereidt toe te laten dat ze werkelijk alles kunnen en zullen zien wat jij op die PC doet? Vast niet. En zolang jij niet 18 bent of zolang jij het niet acceptabel vindt dat ze alles kunnen en zullen zien wat jij op de PC doet... Kan ik me de houding van je ouders heel goed voorstellen.

Nu heb je de oplossing dus eigenlijk al gelezen: toestaan dat er software op de PC komt die alles opneemt wat je doet. Als je daar mee sjoemelt ga je natuurlijk alsnog de boot in. Wat ook zou kunnen: alles wat jij op het scherm doet, wordt gekloond middels een VGA-splitter en een lange kabel naar een monitor in bijvoorbeeld de huiskamer. Zodat je ouders altijd mee kunnen kijken of je niet iets ongewenst op internet aan 't doen bent. Zo'n VGA kabel+splitter+extra monitor is trouwens ook niet echt goedkoop. Als jij van jezelf weet dat je geen gekke dingen op internet zou doen, zou je geen bezwaar hebben tegen zulke maatregelen. (Maar er natuurlijk ook geld voor zijn.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

er zelf voor sparen kan helpen, ouders hebben graag controle over het internetgedrag van hun kinderen, dus vraag wel even of het dan wel mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gefeliciteerd met je computer, geniet ervan.
geef argumenten aan je ouders waarom je een computer op je kamer wilt. en geef ook aan dat je er best zelf voor wilt betalen. ga een goed gesprek aan met je ouders en zeg het niet tussen neus en lippen door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem het je ouders niet kwalijk, ze hebben het beste met je voor.

Ze zijn bang dat jij afgeleid raakt door je computer, dat je verkeerde sites op het internet bezoekt, verslaafd raakt aan bepaalde sites of games, of verkeerde mensen ontmoet via het internet.

Heb begrip en later zul je je ouders er dankbaar voor zijn. Ze willen jou alleen maar beschermen!

Niet iedere ouder beschermt zijn of haar kind op deze manier.

Maar waarschijnlijk ben je nog te jong om dit te kunnen bevatten...

Toegevoegd na 7 minuten:
En ga me niet vertellen dat "het allemaal wel meevalt", dan weet je heus wel dat je tegen beter weten inpraat.

Je beschikt waarschijnlijk nog niet over het vermogen om jezelf in de hand te houden, ook al zou je het graag willen.

Zie het al voor me: lekker MSN-nen, eigenaardige sites ontdekken, 's nachts lekker internetten waardoor je je slaap mist, heerlijk game-verslaafd raken en ga zo maar door. En dan vooral zeggen dat je met je HUISWERK bezig bent. Ook nog liegen bevorderen.
Is niet goed voor je ontwikkeling, echt niet.

Lees dit bericht maar eens terug als je 26 bent en afgestudeerd. Kijken of je me gelijk geeft haha ;)

Maar ik leef met je mee hoor. Bah, vervelend he.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je ouders denken dat je gekke dingen doet achter de pc als je alleen bent, dat ze bang zijn dat je verslaafd raakt aan spelletjes of het internet, of dat ze bang zijn dat je jezelf gaat "opsluiten" op je kamer.

Win het vertrouwen van je ouders, zit niet teveel achter de pc, en geef goede argumenten zoals: "zo kan ik m'n huiswerk doen zonder anderen te storen". Stel voor om het een weekje te proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan iemand die min verklaren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, Gewoon een kloppend antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel! =)
waarom mag het niet?
vraag dit eerst aan je ouders.
geeft dan voor elke reden die zij noemen aan waarom je het daar niet mee eens bent.
bv als zij zeggen dat ze bang zijn dat je dan te lang opblijft, dan kun je daar samen afspraken over maken hoe laat je de computer uit moet zetten enz enz.
zo werk je hele lijst met bezwaren af.
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik neem aan dat je meisje bent, en hoe jonger je bent, hoe meer aantrekkelijker is voor mensen met slechte bijbedoelingen op het internet, ze doen zich heel anders voor dan in echt en daarermee moet je uitkijken.
Daarom maken je ouders zich zorgen over, en ik kan heel goed begrijpen. Ik had zelf ook geen internet en computer toen ik onder 18 jaar was! Er was wel computer bij ouders, en daar maakte ik dankbaar gebruik van en dat moet je ook ongetwijfeld doen als je van ouders mag computeren, beter dan niks he! En als je 18 en of ouder ben, dan bepaal jij natuurlijk zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer met je ouders het bespreekbaar te maken waarom het niet mag. Veiligheid? Overweeg gebruik te maken van reclame/spam/porno/geweldsfilters, tijden dat je gebruik mag en kunt maken enzovoort. Er zijn allerlei gratis programmas voor te krijgen. Ga ervanuit dat ze het beste bedoelen voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er zelf een sparen of je verzint allemaal redenen zoals bv op een vaste tijd computeren. Kijk op marktplaats of ze nog iets voor je hebben of bol.com.