Hoe los ik dit excel probleem op?

Ik heb een hele lijst met cijfers en getallen. Ik heb alleen de getallen nodig. Dus ik geef nu ff een voorbeeld: 12345abcde enz. En zo heb ik 1000 van die cellen. Hoe kan in de letters ervan weg halen. Dus 12345abcde moet 12345 worden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik zou je aanraden om een macro te schijven die per cel kijkt naar de input en deze een voor ene vergelijkt of het numeriek of een letter is.

Mocht er meer logica inzitten (bijvoorbeeld altijd 5 letters, dan de cijfers) zou de macro makkelijker zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
Hier staat een macro die je zou kunnen gebruiken:
http://www.ozgrid.com/VBA/ExtractNum.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het altijd een combinatie van vijf cijfers en vijf letters is, kun je deze formule gebruiken:
=LINKS(A1;5)
bamibal
12 jaar geleden
dit is een hele mooie (gratis) site waar je alles kunt leren / te weten kunt komen over exel en word.

http://www.gratiscursus.be/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
VBA Macro:

Option Explicit

Sub Test()
Const strTest As String = "qwerty123 456 uiops"
MsgBox RE6(strTest)
End Sub

Function RE6(strData As String) As String
Dim RE As Object, REMatches As Object

Set RE = CreateObject("vbscript.regexp")
With RE
.MultiLine = False
.Global = False
.IgnoreCase = True
.Pattern = "([0-9]| )+"
End With

Set REMatches = RE.Execute(strData)
RE6 = REMatches(0)

End Function

Zie: http://stackoverflow.com/questions/7384029/how-do-i-remove-the-characters-in-vba voor meer informatie over de regex, wat meer links en wat meer opties.

cheers,