Hoe kan je een opsomming ordenen op alphabetische volgorde in word?

In word 2007 of 2010 wil ik een opsomming ordenen. zoals in dit voorbeeld

•Je taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden
o Verantwoordlelijkheden,
•Wat je aan beroepsproducten hebt opgeleverd
o Beroepsproduct,
•Met wie je samenwerkte
o Samenwerken,
•Hoe je de werkzaamheden hebt aangepakt
o Werkzaamheden,
•Wat goed ging en wat je moeilijk vond,
•Wat je hebt geleerd ,
•etc.,

het moet worden gerangschikt op de zwarte bolletje. de witte bolletjes moeten onder zijn eigen bolletjes komen.

of heeft iemand anders een idee/ oplossing

het nummers geven ipv bolletjes heeft geen zin. want eerst ga ik al me taken neerzetten met beschrijving, daarna wil ik ordenen omdat ik vast taken ga vergeten.

Toegevoegd na 55 seconden:
hoop dat jullie het begrijpen. de witte bolletjes zijn dus een extra tab onder de zwarte bolletjes... extra text. die is ingevoerd met een enter.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Het kan wel, maar dan moet je werken met een tabel.

1) Maak een tabel aan, bestaande uit slechts 1 kolom en zoveel rijen als nodig.
2) Begin in de eerste cel, voeg een hoofdbullet met subbullets toe.
3) Zodra je een nieuwe hoofdbullet hebt (met eventueel; subbullets) begin je in een nieuwe cel.
4) Elke nieuwe hoofbullet zet je weer in een nieuwe cel, net zolang totdat je klaar bent.
5) Selecteer vervolgens de tabel en ga nu alfabetisch sorteren op de standaard manier, namelijk:

6. Selecteer de tabel.
7. Klik op het tabblad Start, in de groep Alinea op Sorteren.
8. Klik in het dialoogvenster Tekst sorteren bij Sorteren op op Alinea's en Tekst en klik vervolgens op Oplopend of Aflopend.

De tabel (cellen) houdt bullets en subbullets netjes bij elkaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je helemaal klaar bent kun je de tabellijnen natuurlijk verwijderen en je lijst ziet er dan weer als een echte lijst uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
+