Waarom zoemt mijn computer en loopt hij vast tijdens het afspelen van filmpjes en muziek en wat doe ik er aan?

Ik heb voor mijn verjaardag een notebook gekregen die eerst van mijn vader was, maar telkens als ik een filmpje (tv-serie) afspeel of als ik muziek luister via youtube gaat deze notebook heel hard zoomen en loopt hij vast (ik kan niets meer doen, beeld wordt niet zwart ofzo) Na een halve tot 2 minuten komt er dan weer beweging in maar dit herhaald zich regelmatig.

Ik heb een Eee PC
Windows 7 starter
Intel Atom Inside

Wat kan ik doen zodat ik normaal filmpjes kan afspelen? Ik ben niet heel erg handig met computers, dus zouden jullie het simpel willen houden met antwoorden hihi!

Bedankt voor het lezen van mijn vraag!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

De oorzaak is zeker dat video nogal wat geheugen power nodig heeft en je lappie dus erg warm wordt
ik vraag me af of je er eigenlijk wel wat aan kunt doen
maar in elk geval hele lange films zijn een probleem
en intel atom is leuk maar niet echt geschikt voor langdurig video gebruik hou het kort
en geluid mp3 zou hij eigenlijk wel aan moeten kunnen ?
dus wellicht kan je er misschien advance systemcare opzetten ?
meer geheugen er in kan ook helpen maar vraag me af of dat de cpu ontlast ?
een intel atom is niet bepaald een echte multimedia pc
maar echt een internet mail machine
capthavoc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

verlaag de kwaliteit van de video
sluit meerdere internet gebruikende programma's
verwijder wat dingen die je niet nodig hebben die wel een groot aantal geheugen in beslag nemen

werkt voor mij ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook zijn dat we veel stof in de computer zit. Ik zal hem als ik jou was even opschroeven en schoonmaken. Succes!