Op mijn computer staat helemaal niets. Ook geen drivers. hoe zet ik drivers op mijn computer?

De computer was gecrashed. We hebben de C schijf volledig gewist. Nu startette we hem weer op met de installatiedisk. Nu blijkt dat als ik de computer opstart, er geen programma's op staan. helemaal niets. Hoe zet ik de drivers op mijn computer, zodat ik dan virusscanners kan downloaden?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb een Windows XP Home Edition

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je even merk en type opgeven? Dan zoek ik ze voor je op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Windows XP Home Edition.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Service Pack 1
hij komt uit 2002
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, het is legaal.

Het beste antwoord

Als u toegang tot internet heeft, kunt u op via http://www.ninite.com heel eenvoudig alle veelgebruikte programma's downloaden via 1 installer.

De volgende link zal een automatisch de volgende programma's installeren:

- flash plugin (voor ie en andere browsers)
- k-lite codec pack (voor het afspelen van audio en video bestanden)
- cdburner xp pro (voor het branden van cd's en dvd's)
- dotnet framework (noodzakelijk voor een heleboel programma's)
- microsoft essentials (virusscanner)
- malwarebytes anti-malware (spyware scanner)
- adobe reader (voor het lezen van pdf bestanden)
- 7-zip (voor het uitpakken van archives)

http://ninite.com/auslogics-cdburnerxp-dotnet-essentials-flash-flashie-java-klitecodecs-malwarebytes-reader-sevenzip/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het een 'merk' PC is, staan de drivers meestal op een installatieschijf (of op een verborgen partitie).
Anders zul je zelf op internet op zoek moeten.
Tip: begin met een netwerkdriver zodat je internet opkan, veel gaat daarna vanzelf afhankelijk van merken en types van je randapparatuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er staat service pack 1 op. Moet ik 3 installeren?
Het belangrijkste wat je eerst moet doen is een virus scanner
en daarna de rest
Als je microsoft security essentials als virus scanner neemt
dan wordt je systeem vrij snel geupdate naar de standaard die deze nodig heeft.

Daarnaast kun je een programma zie link alle drivers laten zoeken
let wel deze zijn meestal niet gratis voor zover ik weet is deze nog de enige die je de drivers gratis laat downloaden
maar dan wel super traag
maar voor kleine drivers kan het wel
De rest vindt je misschien ook via windowsupdate de optionele downloads

je videocard driver is waarschijnlijk de grootste driver
dus die kan je via de website van de fabrikant wel vinden
capthavoc