Op mijn computer staat helemaal niets. Ook geen drivers. hoe zet ik drivers op mijn computer?

De computer was gecrashed. We hebben de C schijf volledig gewist. Nu startette we hem weer op met de installatiedisk. Nu blijkt dat als ik de computer opstart, er geen programma's op staan. helemaal niets. Hoe zet ik de drivers op mijn computer, zodat ik dan virusscanners kan downloaden?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb een Windows XP Home Edition

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als u toegang tot internet heeft, kunt u op via http://www.ninite.com heel eenvoudig alle veelgebruikte programma's downloaden via 1 installer. De volgende link zal een automatisch de volgende programma's installeren: - flash plugin (voor ie en andere browsers) - k-lite codec pack (voor het afspelen van audio en video bestanden) - cdburner xp pro (voor het branden van cd's en dvd's) - dotnet framework (noodzakelijk voor een heleboel programma's) - microsoft essentials (virusscanner) - malwarebytes anti-malware (spyware scanner) - adobe reader (voor het lezen van pdf bestanden) - 7-zip (voor het uitpakken van archives) http://ninite.com/auslogics-cdburnerxp-dotnet-essentials-flash-flashie-java-klitecodecs-malwarebytes-reader-sevenzip/

Als het een 'merk' PC is, staan de drivers meestal op een installatieschijf (of op een verborgen partitie). Anders zul je zelf op internet op zoek moeten. Tip: begin met een netwerkdriver zodat je internet opkan, veel gaat daarna vanzelf afhankelijk van merken en types van je randapparatuur.

Oke, gezien je antwoord dat je XP legaal is??:) Dan zou ik als eerste zorgen voor een beveiliging /antivirus prog erop zetten. Dit is dus softwarematig. Want hiervoor heb je nog geen (hardware)drivers nodig en desnoods zet je een download vanuit andere pc even op een usb stick. Daarna en met geduld eerst zorgen dat je alle updates binnenhaalt van XP. Je kan voor "aangepast en snel kiezen" en doe eerst dan de "snelle". Pc moet je dan wel vaak resetten. Erna kies je voor "aangepast" en dan zie je wel welke hardware nog een driver of update kan gebruiken en download je deze ook. Als dit allemaal gelukt is, dan kan je via een progje zoals bv speccy of pcwizard enz eens kijken of er nog recentere hardware drivers te vinden zijn. Beste is dat te zoeken op de site van de hardwareleverancier zelf. Succes!

Het belangrijkste wat je eerst moet doen is een virus scanner en daarna de rest Als je microsoft security essentials als virus scanner neemt dan wordt je systeem vrij snel geupdate naar de standaard die deze nodig heeft. Daarnaast kun je een programma zie link alle drivers laten zoeken let wel deze zijn meestal niet gratis voor zover ik weet is deze nog de enige die je de drivers gratis laat downloaden maar dan wel super traag maar voor kleine drivers kan het wel De rest vindt je misschien ook via windowsupdate de optionele downloads je videocard driver is waarschijnlijk de grootste driver dus die kan je via de website van de fabrikant wel vinden

Bronnen:
http://www.drivereasy.com/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100