Ik kan het helaas niet aantonen maar wel ee site geven (waar je helaas een profiel moet aanmaken) waar je dit voorbeeld kan zien.

Neem Tagged www.tagged.com

Daar hebben ze een spelletje waar je jezelf als huisdier kan verkopen, je kan anderen ook als huisdier kopen. Je krijgt een saldo en een bedrag wat je kan besteden. virueel natuurlijk en het spelletje is gratis.

Toen ik dit nog deed was ik uiteindelijk 75 miljard dollar waard en kon een bedrag besteden van 100 miljard ofzo.

Het zou toch wat zijn als ik dit virtueel gratis krijg en ik een ander ervoor zou laten betalen? Dan kan iedereen in 1 klap multimiljardair worden.

Dus nee....dat mag niet. Enkel het spel kan jou virtueel geld laten kopen, jij kan dit niet verkopen, zeker niet als jij het gekregen hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Indien het door de "site" of het bedrijf zelf gebeurt wel. Op het moment dat jij virtueel geld geeft aan je vriendje voor €5,- schend je waarschijnlijk de algemene voorwaarden van het spelletje.

Ik heb helaas geen site kunnen vinden, maar dit is wel zo. Anders zouden grote games zoals WoW en runescape al lang uit de lucht zijn gehaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En second-life dan? Daar wordt toch ook gewoon door iedereen gehandeld (dus ook onderling). Daarnaast zijn al dat soort spellen internationaal dus zullen ze niet uit de lucht gehaald worden maar alleen per land onbereikbaar gemaakt worden (zoals in China vaak gebeurt met WoW vanwege het "geweld"). Dat WoW het handelen verbiedt(farmen) doen ze alleen maar voor de spelers volgens mij. Farming doet een spel geen goed namelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het is ook lastig te achterhalen of er voor de gehandelde spullen echt geld wordt betaald, maar dit is bij de meeste spellen wel verboden volgens de algemene voorwaarden. Zoals ik zei: waarschijnlijk schend je de algemene voorwaarden. Ligt dus aan het spel.
Ja

Zie Habo, daar kan je voor harde euri's habogeld kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang het bedrijf dat het virtuele geld verkoopt het geen geld noemt, dan mag dat. Zodra ze het geld noemen, hebben ze vergunningen nodig, met waarschijnlijk strenge voorwaarden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat mag. Iemand anders kan voor jou virtueel geld aanschaffen. Vinden ze helemaal niet erg. Waarom zouden ze ook? Jij mag toch ook in een winkel een zak drop voor een ander kopen? Dit is precies hetzelfde.