Film (avi) gebrand op DVD stopt plots met afspelen op DVD speler?

Hoi,

Kan iemand mij helpen? Al jaren brand ik films gewoon op een DVD (4,6 Gb) met Nero
en kan deze afspelen op mijn video recorder. Ik hoefde niet om te zetten naar
een andere formaat of zo en kan gemakkelijk een film of 4 op een schijf kwijt. Die staan dan zo in mapjes zoals op je PC.
De laatste tijd zijn veel films wel groter dan 750 Mb en ik merk het volgende
probleem: de film speelt af tot een uur, soms een uur en half en stopt dan plots. Met films van 750 MB geen probleem, vanaf dat het bv. 1,4 Gb is dan merk ik
dat dit toch regelmatig gebeurt. Er heeft nog niemand mij hier een antwoord op
kunnen geven en heb het probleem nog niet teruggevonden via google. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

Toegevoegd na 1 minuut:
En natuurlijk bedoel ik DVD speler niet video recorder :-D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een AVI bestand moet je in Nero branden als DATA bestand. De DVD-speler weet vanzelf dat het een avi is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan liggen aan de kwaliteit van de dvd.
Ik koop ze bij Action, volgens mij Nashua. Ze zijn wel goedkoop maar niet erg betrouwbaar. Ik gooi ongeveer 1/3 in de prullebak ( en dan niet de virtuele) omdat er een foutmelding komt bij het branden.
Een andere mogelijkheid is dat je de bitrate te hoog instelt, meer dan 4000 vinden de meeste dvd-spelers niet fijn.