Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom herkent windows movie maker mijn camera niet?

Ik wou iets opnemen met windows movie maker maar er staat: Er kan door Video opnemen geen compatibel apparaat gevonden worden. Controleer of het video apparaat is aangesloten of aan staan

Maar mijn camera zit in m'n laptop en doet het wel bij youtube enz. en hij staat niet op stand by dus, wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
767

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat heb ik ook gehad, dan moet je Windows Vista herinstalleren, als het goed is lukt het dan wel...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stel je webcam anders op nieuw in.
dit kan je doen in configuratiescherm.
als dat niet lukt ga dan even terug naar de winkel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is me een raadsel wat je precies probeert te doen, want Windows Movie Maker is niet geschikt om video's mee op te nemen. Je kunt in dat programma wel video's en afbeeldingen importeren vanaf je pc, om ze vervolgens te bewerken en ze te exporteren als videobestand. Ook kun je ze, na bewerking, rechtstreeks vanuit Movie Maker op YouTube zetten.

Als de webcam is ingebouwd in een laptop is er vaak bijbehorende software aanwezig op de computer. Ga naar Start en typ in het zoekvenster onderaan: capture om dit programma te vinden.

Ook kun je video's opnemen met b.v. een programma als VirtualDub: http://www.gratissoftware.nu/downloaden/virtualdub.php
(Lees meer...)
Pieter2011
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding