Iemand heeft mij een email gestuurd via een mobiele telefoon, kan ik zijn naam of telefoon nummer achterhalen?

Toegevoegd na 5 minuten:
ik krijg annonieme email berichten, onder aan het email bericht staat alleen vermeld dat het word verzonden via een blackberry

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (3)

Telefoonnummer kan je niet achterhalen, dat is niet gekoppeld aan het mailadres. De naam kan je zien bij de afzender.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de headerinformatie van de email laat zien vanuit welk systeem de mail verstuurd is.
Met hulp van de provider is de afzender misschien te achterhalen, maar als de mail uit het buitenland komt is dat een moeizame operatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zal de provider hier aan mee werken of zal dit nog moeilijk worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De provider is het probleem niet denk ik, RIM (maker van Blackberry) houdt alles heel erg geheim. Maar je kunt altijd proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okay harstikke bedankt! dus als ik het goed begrijp moet ik erachter zien te komen via welke provider het bericht is gestuurd en dan de provider bellen om te vragen wie het mij gestuurd heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt je eigen provider bellen en vragen of ze diegene kunnen achterhalen, soms doen ze dat en soms niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar het gaat niet om sms berichten, maar om email berichten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry misschien snap ik het niet, maar hebben email adressen ook een provider?
kan niet direct, maar je kan wel bijvoorbeeld als het een hotmail email is zijn/haar profiel opzoeken en daar staat misschien een nummer en/of naam.
12 jaar geleden
In zijn algemeenheid is dit een zinloze actie, loopt 999 keer van de 1.000 op niets uit. Providers werken hier t.a.v. particulieren niet aan mee. Je zal minimaal met een gerechterlijk bevel moeten aankomen willen ze hier voor aan het werk gaan. Als je last hebt van "spam" zou ik gewoon een ander e-mail adres nemen en anders kun je de bewuste e-mail toch gewoon beantwoorden en vragen met wie je te maken hebt? of zie ik iets over het hoofd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ik heb gevraagt wie het is en ik krijg vervelende antwoorden terug. Als de provider hier particulier niet aan mee wil werken, zouden ze dan wel mee willen werken als ik mijn bedrijf waar ik werk het laat vragen? En het is dus wel mogenlijk dat ze er achter kunnen komen via wie zijn telefoon die email is gestuurd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook voor bedrijven doen zeeeer weinig, dit heeft alles te maken (hoe gek het ook mag klinken) "de wet op privacy".
Het is gewoon verboden om gegevens van andere zomaar door te geven (en het kost ze redelijk veel moeite). Alleen als er sparken is van een misdrijf, dat worden dergelijke gegevens vrij gegeven. Ik zou er maar mee stoppen, kost heel veel energie het levert niets op.