Hoe verhelp ik dat mijn tv uitvalt wanneer ik de pc die erop aangesloten is aanzet?

Ik heb dus zo'n ouwe tv maar hij heeft wel een lekker groot scherm dus ik wil mijn pc erop aansluiten. nu heb ik zo'n s-video verbinding tussen mijn pc en een scart aansluiten. die scart zit uiteraard weer in de tv... als ik mijn tv pc aanzet dan zie ik het normale opstart proces van de pc op de tv alleen op het moment dat ik de code voor mijn account moet intoetsen valt het beeld weg.

enig idee waar dit aan ligt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik denk dat je TV de resolutie van je laptop niet aankan. Als het een reguliere (oude) TV is kan die inprincipe enkel 576 beeldlijnen aan. De hedendaagse laptop staan standaard al op 1024 of 1280.

Probeer bij beeldscherm instellingen je resolutie eens te verlagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat op het moment dat Windows aanspringt en de driver van je videokaart geladen wordt de driver ervan uitgaat dat je VGA of DVI aansluiting beeldscherm 1 is. Sluit even een "normale" monitor aan en dan heb je wel beeld, daarna moet je Windows/Videokaart software duidelijk maken dat je een ander scherm als 1e scherm hebt draaien.