Hallo, moet m'n laptop inleveren heb mijn bestanden op x harde schijf gezet hoe moet ik de laptop nu voor elkaar krijgen als nieuw zeg maar?

Zodat hij mijn wachtwoorden ook niet meer ziet enzo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je kan de harde schijf diep formatteren (Optie; Langzaam) en dan windows er nieuw opzetten. Naderhand is het dusdanig opnieuw ingedeeld dat jouw info niet meer voor een leek van de schijf te halen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de meeste notebooks heb je tijdens het opstarten de mogelijkheid voor een recovery. Als jouw notebook deze optie ook heeft dan voer je gewoon een recovery uit en kun je de fabrieksinstelling weer terug zetten op de notebook. Zo niet dan zul je aan de systeembeheerder (ik neem aan dat je de notebook bij je werkgever in moet leveren) moeten vragen naar een recovery cd van de notebook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb de recovery disk hier deze er in stoppen??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja plaats deze in de speler en start de notebook op en druk in t begin op de juiste toets voor de disk en voer de recovery uit. Kies wel voor een volledige recovery
Er is een freeware programma "erase" (windows) en "erased" (dos) die alle 'vrije' bytes veranderd in 00. Je kan dan alles wissen, liefst in DOS. Hierna kan je met "erased" alle info wissen. Als het niet zo moeilijk hoeft is er een eenvoudige middel. Als je in DOS bent, bijvoorbeeld met een opstart! of recoverydisk EN jet het programma fdisk.exe hierop hebt staan, dan kan je met dit programma alle stations verwijderen en wordt de schijf precies zo als wanneer deze uit de fabriek komt. Wanneer je netjes tegenover een ander wilt zijn dan maak je met fdisk.exe weer één nieuw C-station aan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry voor de typefoutjes. Met fdisk,exe is alle info niet verdwenen maar ENORM moeilijk te benaderen.