Kun je met deze computer gamen ?

Ik heb vandaag een computer samengesteld bij Alternate
Maar weet niet of ik deze pc goed heb samengesteld
Weet iemand of deze computer goed is (Link onder aan)
En of ik hier de zware games op kan spel.

Alvast bedankt

http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/sendLoad.html?id=267950&cn=1&tn=BUILDERS

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een 800watt voeding voor 160 euro en er dan een matige videokaart ingooien van onder de 100 euro zou ik niet doen. Je zou ook voor een 500 watt voeding kunnen gaan en een betere videokaart, dan is het systeem meer in balans en kun je zwaardere spellen draaien.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook de CPU is aan de dure kant ten opzichte van je videokaart. Als je een PC bouwt om te gamen zou ik voor een i5 gaan en een AMD Radeon 6870 of 6950.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ook heb je een hele dure koeler uitgekozen, allemaal zonde en beter te investeren in de videokaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vriend zij dat ik een 800 voeding nodig heb.
Dus ik snap het niet helemaal meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
800 Watt, voor wat dan? Daar kan je wel twee van zulke grafische kaarten op laten draaien. Kijk anders eens op hardware.info als je iemand vind met een gelijkwaardige videokaart en een 750watt of zwaardere voeding mag je het linken :) Hier een voorbeeld van iemand die ook een zwaardere videokaart en een 600w voeding heeft. http://nl.hardware.info/usersystemen/15296/gtzaskarle-silencio-2600k-mugen2b-raid-1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry MrTomaat. Ik ben pas 15 jaar.
En snap het niet helemaal. Dus als ik het goed heb begrepen, Kan ik voor 600w
Me pc ook laten draaien en een betere video kaart kopen ?
Ik wil me Processor graag houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan makkelijk. Je kan altijd even op de site van de videokaartfabrikant welk wattage ze adviseren bij welke kaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snapte dit niet (welk wattage ze adviseren bij welke kaart)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk maar op deze site, bij de kaart 6950 (veel zwaarder dan die van jou) wordt een 500watt voeding geadviseerd. Dan kan je wel nagaan dat 800watt echt onzin is. Je koeler is ook veels te duur als je niet gaat overklokken. http://www.sapphiretech.com/presentation/product/product_index.aspx?leg=&psn=000101&pid=1235&lid=1#
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet jij een goede video kaart op Alternate ?
En wat betekent overklokken ? Ik heb deze processor gevonden is dit een goede om
alles te kunnen draaien ? http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/productDetail.html?searchClass=powerSupply&artno=TN6M50&cn=1&tn=BUILDERS
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik al zei zou ik naar een 6870 of 6950 kijken.
Overklokken is je hardware opvoeren, dus sneller laten lopen dan de standaard snelheid. Dat kan alleen moet je dan een goede koeling hebben. Als je dat met een intel wil doen moet je een k versie hebben dus een 2600k ipv 2600. Die voeding is prima, een merkvoeding van 600w is ruim voldoende voor wat jij erin gaat zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan neem ik deze koeling,
En wat voor koeling moet ik nemen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/productDetail.html?searchClass=cpufan&artno=HXLY41&cn=1&tn=BUILDERS Zoiets is bijvoorbeeld. Lees ook de reviews die zijn ook allemaal positief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het allemaal verandert en dit is hem uiteindelijk
geworden http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/sendLoad.html?id=267967&cn=1&tn=BUILDERS Alleen heb ik nog een vraag: Als ik hem bestel en alles wordt in elkaar gezed
betaal ik 50 euro meer (Wat ik liever wil besparen)
Zou ik het zelf ook kunen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou dat niet adviseren als je het nog nooit gedaan hebt, het is niet moeilijk maar als je niet weet je wat je doet heb je soms meer dan 50 euro schade. Misschien kan je het met iemand doen die het al eens gedaan heeft. Op internet staat iig veel uitleg en ook veel filmpjes, bekijk even zo'n filmpje dan zie je al snel genoeg of je dat "aandurft".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit stond er ook Deze processor is heel snel zolang je hem maar i.c.m een P67 based moederbord gebruikt en niet i.c.m een H67 based moederbord Klopt dit ook ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is die uit eindelijk geworden http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/productListing.html?searchClass=mainboard&cn=1&tn=BUILDERS
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je nou toch die 800 watt genomen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoja dan heb je een mooie pc.
De pc heeft zoveel watt dat je de kerstboom er op aan kan sluiten. En de zware nieuwe games zoals je wenst kun je er niet high op spelen.
Ik heb veel pc in elkaar gezet maar deze is vrij uniek.
Je processor is een aardig beest wat met games niet uit de voeten gaat komen door de videokaart. Gemiste kans
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik heb een 600 wat genomen.
En wat is jou tip voor me pc ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie PM
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het alleen over zijn eerste voorstel of over zijn laatste? Zijn laatste in de reacties begint al ergens op te lijken volgens mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf zou ik kiezen voor een i5 2500k en kijken of dat voldoet en als je ooit meer nodig hebt, overklokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In zijn laatste voorstel stond gisteren het zelfde als in zijn eerste voorstel dus vandaar mijn reactie.
Heb hem geadviseerd om er wat meer evenwicht in te brengen doormiddel van een wat duurdere videokaart. Oftewel het zelfde als wat jij voorstelde.