Waarom kan ik Microsoft Silverlight niet downloaden/verwijderen?

Als eerst heb ik geprobeerd op het te verwijderen maar dan staat er ''Kan geen geldige volgorde vinden voor de groep patches.'' Als ik het wil downloaden moet het natuurlijk eerst verwijderd zijn. Ik kan zo geen mailtjes verzenden en sommige filmpjes kijken. Als ik een e-mail wil verzenden komt [afbeelding] en verder kan ik dan niks doen, want dan loopt het vast en moet ik elke keer Taakbeheer starten.. Wat kan ik doen?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb Windows7 en IE9

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Heb ik ook. Alles dat ik weet is dat je dan een 64- bit internet hebt. Je hebt voor Silverlight 32- bit nodig. Je kan dan je 32 bit internet openen. Mij lukt het niet want ik kan het niet vinden Het hoort heel makkelijk te zijn. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Lastig probleem! Misschien een schrale troost, maar je bent zeker niet de enige die hierover klaagt: op internet kom je jouw vraag regelmatig tegen.

Helaas is er geen "trucje" om het probleem op te lossen. Wat bij de ene goed werkt, heeft op een andere pc totaal geen effect. Of, erger, het betekent dat Windows niet meer werkt en opnieuw geïnstalleerd moet worden. Daar moet je dus zeker rekening mee houden als je zelf gaat "experimenteren". Je hebt geen enkele garantie dat het goed gaat.

Wat kun je doen? Ik zou om te beginnen even kijken of de Fixit tool van Microsoft het probleem kan oplossen:
http://support.microsoft.com/fixit/
Waarschijnlijk niet, maar het kan in elk geval geen kwaad.

Geen resultaat? Dan kun je de speciale Silverlight Removal tool proberen die je op deze pagina vindt:
http://www.roytimmermans.be/windows-tools/237-silverlight-removal-tool.html

Verder kwam ik op het internet nog dit stappenplan tegen:
http://www.pctuts.be/f306/silverlight-verwijderen-37635/#post116465

Als je echt grof geschut wilt inzetten, dan kun je proberen het te verwijderen met Revo Uninstaller:
http://revo-uninstaller.nl.softonic.com/
Het is een uitstekend programma dat ik iedereen kan aanraden, maar in dit geval loop je het risico dat het per ongeluk ook Windows-bestanden verwijdert die nodig zijn om je computer goed te laten werken.

Nog steeds niet gelukt om Silverlight te verwijderen? Dan kan ik nog maar één ding bedenken: waarschijnlijk zul je andere Windows-programma's (zoals Messenger, Live enz.) eerst moet verwijderen, omdat die programmaonderdelen ook een link hebben met Silverlight en dat programma ze als "werkend" beschouwt.

Een lang verhaal (en succes kan ik je niet garanderen), maar ik hoop dat het gaat lukken!
Pieter2011