Hoe kan ik vanuit een foto slightshow op een DVDtje sommige foto's daarvan apart opslaan op mijn HD?

Er zijn veel foto's gemaakt van een feest en die zijn in de vorm van een slightshow ( met muziek en allerlei tierelantijnen erom heen) op een DVDtje gezet. Nu wil ik een paar foto's daarvan doorsturen aan vrienden, maar hoe krijg ik die uit die slightshow op mijn HD gezet?

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry, bedoelde SLIDEshow...;-)

3.1K

Het beste antwoord

"Rippen"... maar als het een slideshow is, ga je geen kant en klare foto's vinden na het rippen van je DVD.
Je gaat video bestanden hebben die een 'film' zijn van je slideshow. Je gaat dan met een video-editor (Digital Fusion, Shake, Premiere, Avid, ...) een frame van dat 'filmke' moeten opslaan als afbeelding (kan trouwens ook met sommige video-players, zoals 'Media Player Classic').
Dit ga je moeten doen voor elke foto die je wil 'rippen'.

Over DVD's rippen, kan je hier veel vinden: www.videohelp.com

De makkelijkste manier om content uit een DVD te halen is gewoon de '.VOB' bestanden kopiëren naar je harde schijf en de extentie te hernoemen naar '.mpg'. Je kan dat bestand dan gewoon gebruiken in de bovengenoemde applicaties en je foto's eruit halen.
Waarschijnlijk zullen er wel commererciële producten bestaan om hetzelfde te doen, ik heb er echter nooit het nut van ingezien en dus ook nooit naar gaan zoeken.

Tussen twee haken: om 'mpeg2' bestanden af te spelen op je computer (het formaat waarin DVD's geëncodeerd zijn) heb je natuurlijk een Mpeg2-codec nodig. Moest je na het hernoemen van de '.VOB' in '.mpg' het bestand niet kunnen afspelen, dan ontbreekt het jou aan deze codec. Zonder codec kan je't niet afspelen en dus ook niet de foto's 'uithalen'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wellicht is het eenvoudiger de maker van de foto's om een CD met de foto's te vragen.

Afhankelijk wat voor slideshow het is, staan de foto's al op je DVD in een aparte folder... Dit kun je gemakkelijk testen door de DVD met je computer te bekijken.