Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

pc ziet geen dvd/cdrom meer?

Sinds een tijdje leest mijn computer (windows vista) geen dvds of cd roms meer wanneer ik die erin doe. Dit is al een keer eerder voor gekomen, maar toen loste het probleem zichzelf naar een tijdje automatisch op. Maar nu leest hij al ruim 2 weken geen cds meer. Op fora lees ik dat vista hier vaker last van heeft door het beschermingssysteem dat niet helemaal schijnt te werken? Maar ik heb nog geen (duidelijke) oplossing gevonden. Heeft iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

probeer uit te zoeken wat voor type cd/dvd speler erin je computer zit, dan installatiesoftware van de site van de fabrikant downloaden en opnieuw installeren,gelijk checken op updates, dan moet het probleem opgelost zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens een lens cleaner te halen. Dit is een cd met kleine borsteltjes erop om het laseroogje dat de cd leest schoon te maken.
Volgens mij te koop bij de meeste pc winkels.

Toegevoegd na 57 seconden:
Ik heb trouwens al geruime tijd Windows Vista en nog nooit problemen gehad met de cd/dvd speler.
(Lees meer...)
Kimath
12 jaar geleden
Ik heb dit probleem zelf ook gehad.
Ik heb het zelf opgelost door Windows opnieuw te installeren via de boot

Toegevoegd na 1 minuut:
Meestal leest die de Windows cd wel via de boot.

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer eens op te starten van een bootable cd doet dat het nog wel ?
let wel je zult even de cdrom als eerste boot device moeten zetten in je bios als dat nog niet gebeurd is

heb je een windows xp cdrom
of ene windows 7 setup dvd probeer het daar eens mee
om te kijken of hij wellicht alleen dvd of alleen cd kan lezen
(Lees meer...)
capthavoc
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding