waarom lopen mijn programma's steeds vast op de pc?

iedere keer dat ik mijn pc opstart en naar google ga dan blokkeert na enkele minuten het programma.Ondertussen blokkeert mijn hotmail ook en mijn facebook.Ik moet meerdere malen mijn computer uitschakelen en volledig opnieuw opstarten een zéér vervelende situatie wie kan mij hier raad in geven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Virus misschien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
roland hoe kan je dat zien of ik een virus zou hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn veel virussen die pc's laten vastlopen dus gok ik op een virus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben een 'leek' wat betreft computers maar kun je mij eens vertellen hoe ik ergens kan zien of weten of ik eventueel een virus zou hebben ben nogthans denk ik goed beveiligd met "avast anti virus"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Avast eens de hele pc laten scannen en dan kijken of het wat heeft gevonden.

Het beste antwoord

Het zou een virus kunnen zijn. Hoewel Avast een prima scanner is, moet je het programma af en toe wel handmatig updaten én af en toe je pc scannen. Misschien een goed idee om ook even een online scan te doen op:
http://www.eset.com/home/products/online-scanner
En is Windows wel helemaal up-to-date?

Geen virussen gevonden? Kijk dan eens of je nog wel genoeg ruimte hebt op je harde schijf. Wanneer je via Start op Mijn computer klikt, kun je controleren of de schijf niet vol is (afbeelding 1).

Is ook dat oké? Ga dan de boel eens even lekker opschonen:
Installeer CCleaner - http://www.filehippo.com/download_ccleaner - , sluit je internet af, en klik op schoonmaken.
Ook Advanced System Care is een goed en gratis programma waarmee je flink wat rommel van je pc verwijdert: http://download.cnet.com/Advanced-SystemCare-Free/3000-2086_4-10407614.html
Klik maar eens op Diep Onderhoud > Scan nu.

Daarna nog even, via Start > Bureau-accessoires > Systeemwerkset naar Schijfopruiming om de rommel op je schijf te verwijderen. Langs dezelfde route kom je ook bij Schijfdefragmentatie; óók handig om even uit te voeren.

Als het goed is draait je pc nu weer als een zonnetje. Zo niet, dán is er meer aan de hand. Misschien is het dat het beste om Windows opnieuw te installeren nadat je een goed bach-up hebt gemaakt van al je bestanden.

Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, Bach heeft hier niets mee te maken. Bach-up moet zijn: back-up.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien staat je pc te vol? Probeer te defragmenteren en je mails te comprimeren
Defragmenteren kan met het defragmenteer programma op je pc of met een externe zoals CCleaner of SmartDefrag
Suc6!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien starten er veel programma's bij het opstarten zelf, waardoor het erg lang duurt. Je kunt ook proberen je harde schijf op te schonen.