Lege mail en geen afzender te zien. Hoe kan dat?

wie weet wat dat is of hoe het kan, een lege mail krijgen met alleen een emailadres naar de ontvanger en niet van de afzender? deze mail kan dus ook niet beantwoord worden. Er staat helemaal niks in.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10K

Het beste antwoord

Via de meeste programmeertalen kun je online e-mails versturen. Van deze functie wordt door mailproviders zoals Hotmail en Gmail gebruik gemaakt. Deze e-mails kun je verschillende waarden meegeven, waarvan afzender en onderwerp twee bekenden zijn. Een mailprovider zal de afzender nooit leeg laten en je adviseren om een onderwerp te kiezen of deze anders te vervangen door "geen onderwerp". Een mail zonder afzender is dan ook altijd verstuurd door iemand die dat bewust wil weglaten. Reden? Nagenoeg altijd spam. Gewoon verwijderen dus, je mist niets aan een lege e-mail.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oké duidelijk, maar ik snap niet wat diegene die het verstuurd hiermee wil bereiken want je kan en doet er niks mee. bedankt voor je reactie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De lege mail kan je inderdaad niets mee, maar het kan wel gebruikt worden door de spamverstuurder ter verificatie van je mailadres. Krijgt de zender geen foutmelding, dan weet hij/zij dat je adres bestaat. Zo kan de zender een lijst opbouwen van actieve e-mailadressen. Voor eigen gebruik of verkoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aha... ik had het nog nooit eerder gezien namelijk... dank je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
duidelijk!

Andere antwoorden (1)

Dan heeft iemand bv een webformulier. Je kan je webserver zo instellen dat die mail evrstuurd zonder afzender. Deleten en niet meer over nadenken.