Waarom hapert mijn computer bij Call of Duty Black Ops?

Ik heb een tijdje geleden het spel Call of Duty Black Ops gekocht, als ik deze wil spelen hapert mijn computer, waardoor dit spel gewoon niet te spelen is. Een tijdje geleden had ik dit ook al bij Far Cry 2. Mijn computer is ongeveer 2 jaar oud.
Is dit op te lossen, en zoja, hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (4)

Dan moeten we weten wat voor computer je hebt! In ieder geval even je graphics instellingen verlagen in de game! Sowieso helpt shader warming uitzetten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij hapert omdat hij het niet aan kan. Dit kan aan je videokaart liggen, maar ook aan je computer. Wat je wel kan doen, is instelligen zodanig veranderen dat het spel om zo weinig mogelijk geheugen vraagt. Dus alle video instellingen op low zetten. Dan heb je welliswaar minder mooie graphics, maar dan hapert hij niet of stukken minder. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je computer moet wel aan de minimale systeemvereisten voor het spel

Dit probleem hoeft niet alleen aan je grafische kaart te liggen maar kan ook aan je computervoeding liggen. Het kan namelijk zijn dat je grafische kaart te weinig vermogen krijgt om de grafieken correct te weergeven.

Als er bijvoorbeeld 400W op je grafische kaart staat en je computer loopt op 350W zul je je computer voeding moeten vervangen.

Zorg ook altijd dat je video kaart driver up to date is.

Hierbij nog een aantal andere oplossingen.

1) Black Ops gebruikt 100% systeembronnen, en dit zorgt ook voor de haperende grafieken.

Dit kun je oplossen door het volgende te doen:

a) Start Steam (als je die hebt geïnstalleerd) in offline mode.
b) Start het spel
c) Sluit Steam.exe via taak beheer (CTRL+ALT+DELL, Process Tab)

2) Als het bovenste niet werkt probeer dan het volgende:

a) Open taak beheer (CTRL+ALT+DEL)
b) Klik met je rechter muis knop op het spel onder "processen"
Call of Duty: Black Ops
c1) Zet de "affiniteit (of affinity)" op een CPU

of

c2) Klik met je rechter muis knop onder "processen" en zet de prioriteit op "hoog"

3) Type "cl_maxpackets 100" in de game console en start het spel opnieuw op

4) Schakel Steam "Cloud" uit (als je Steam hebt)
a) Klik met je rechter muis knop op het spel in de Steam library
b) Selecteer "Instellingen (of properties)"
c) Selecteer "Updates"
d) Hier kun je Steam cloud uitschakelen.

Nog een paar andere tweaks:

/cg_brass - set this to "0" to help decrease lag
/r_blur_allowed - set this to "0" to help decrease lag
/r_cachemodellighting - set this to "1" to help decrease lag
/r_cacheSmodellighting - set this to "1" to help decrease lag
/r_distortion - set this to "0" to help decrease lag
/r_dof_enable - set this to "0" to help decrease lag
/r_glow_allowed - set this to "0" to help decrease lag
/r_multiGpu - set this to "0" if you don't use a more than one graphics card.
r_specular - set this to "0" to help decrease lag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gezien het feit dat je PC (al) 2 jaar oud is zeg ik dat die het gewoon niet meer aan kan. Als ik kijk naar de systeemeisen van Black Ops zie ik al dat veel computers het niet (goed) kunnen draaien. Het zou overigens helpen te weten wat je systeem is.