Onder mijn laptop toetsen allemaal pluisjes en viezigheid, hoe maak ik dit schoon?

mijn laptop toetjes die zitten er een beetje bovenop zeg maar, je kunt er dus ook onder kijken, ze zitten niet IN het toetsenbord. Het gevolg is natuurlijk dat er nu allerlei pluisjes en viezigheid tussen zit. Op zijn kop houden heeft geen zin, heeft iemand een ideetje?

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik heb gehoord en gelezen over een soort slimmie, plakkerig kinderspul waar je elektronica mee kan schoonmaken, iemand enig idee waar dat te koop is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Je kunt de laptop voorzichtig ondersteboven houden en wat schudden,met een zachte kwast proberen de viezigheid eruit te krijgen en er bestaat ook een soort slimy wat je over het toetesenbord laat lopen zodat de kruimels en dergelijke erin blijven kleven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trek je met dat slimy dan niet ook de toetskapjes mee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is speciale slimy voor het toetsenbord werk fantastisch!!Je moet het alleen geen uren laten zitten natuurlijk,dus het spul erop en meteen ook weer eraf halen maar er zit een hele beschrijving bij.
Volgens mij heb ik het toen bij Action of Marskramer (NL) gekocht.
Je kunt met een penseel of kwastje tussen de kieren proberen het stof weg te vegen.

Stofzuigen kan ook, maar pas op dat de stofzuiger niet te krachtig zuigt - je kan de toetskapjes los zuigen.

Wil je het echt grondig aanpakken dan kun je alle toetsjes voorzichtig lostrekken, ze zitten op de schakelaartjes vastgeklikt met een paar plastic onderdelen.

Als alle toetsen los zijn kun je alle stof en vuil zo wegvegen met een kwast.

Maak wel van te voren een scherpe foto van het toetsenbord om naderhand de juiste plaats van de kapjes te vinden!

Toegevoegd na 39 minuten:
De optie met de stofzuiger is te verbeteren door de zuigmond-opening zo klein te maken dat er geen toetsjes door passen.
Je kan bijvoorbeeld een plastic slangetje als verlenging aan de stofzuigerslang maken met ducktape of iets dergelijks.
Dan kan je op volle kracht zuigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe dit altijd gewoon met de stofzuiger. Die zet is op de laagste stand. En anders een kruimeldief/handstofzuiger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook een usb stofzuiger kopen dit is speciaal bedoeld voor viezigheid onder je toetsenbord.

Prijs is +/- 10 euro, ze zijn ook goedkoper te krijgen o.a. bij mediamarkt of online te bestellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Terwijl deze wel speciaal hiervoor gemaakt zijn.
Met een stofzuiger is een optie. Ik doe het bijna maandelijks met Hama Clean Air :

http://dixons.nl/artikel/7124038/Hama_Office_Cleain_Air_400_ml

Geen problemen met losschietende toetsjes,wat met een stofzuiger ooit wél is gebeurd. Prima spul.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een droge tandenborstel kunt u veel vuil wegwerken.
Ga systematisch te werk.
Eerst horizontale en dan verticale ,kieren,.

Met een opzetstuk (spleten/kieren) van de stofzuiger
kunt u de loszittende vuildeeltjes opzuigen nadat u eerst handmatig het toetsenbord/laptop op zijn kop heeft gehouden met schudden.

Indien het geen dagelijkse kost is voor wat betreft de
toetsen los maken, zou ik er niet aan beginnen.

Mocht het toch gebeuren dat u iets molt, nieuwe toetsen nodig heeft of een afdekhoes over het toetsenbord, dan kunt u de onderstaande link gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn collega pakt een schroevendraaien en haal het toetsenbord uit elkaar. Dan gaat hij de toetsen met een doek schoonpoetsen.

Ik hou op mijn werk het toetsenbord ondersteboven en schud het meeste eruit. Dan met een luchtspuitbus even na spuiten.

Thuis kan ik gewoon een stofzuiger pakken.