en Internet Protocol.
zie het maar als het paspoort van je pc. als je IP geblokeerd is op een site dan kan je daar niet meer op. je wordt gewijgert.

Toegevoegd na 39 seconden:
Even heel simpel uit gelecht dan.
lees anders dit maar even.:
http://nl.wikipedia.org/wiki/IP-adres
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ieder toestel dat op internet aangesloten is, krijgt een uniek identificatie nummer, men spreekt dan van het ip-nummer of ipadres van het toestel. Het ip is uniek en is opgebouwd als volgt : aaa.bbb.ccc.ddd, waarbij ieder van de 4 getallen kleiner of gelijk is dan 255.
fremar
12 jaar geleden
‘ip is gewoon een naam voor je pc,,

ip staat voor internet protocol en is een nummer waar aan de veel programma kunnen zien dat jij dat bent ...je kan je ip vinden door (bij windows 7 ) in de zoek balk bij start cmd in te tikken en dan op dat hele vette zwarte scherm ipconfig in te tikken dan krijg je ineens een hele boel nummers en de bovenste is je eigen ip
met een ip kunnen bijvoorbeeld internet site’s je onthouden en zien: o hee jij weer dat mag niet weg ....
en dat is een ip ban
een normale ban is dat meestal je account word geblokkeerd maar dan kan je nog wel een ander account aan maken
met een ip nummer kunnen bedrijven ook zien waar je woont ( al werkt dat niet helemaal )
en zo heb je je eigen nummer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IP staat voor Internet Protocol. Het is de netwerklaag in het OSI model dat gebruikt wordt voor communicatie over het internet. Het beschrijft de manier waarop computers onderling kunnen communiceren. Iedere netwerkkaart in een computer heeft een uniek MAC-adres. De communicatieprotocollen gebruiken een uniek nummer, een zogenaamd IP-adres om berichten te versturen, maar de eigenlijke communicatie bevat altijd het MAC adres van de netwerkkaarten. Dat IP adres wordt meestal genoteerd als 4 bytes, gescheiden met punten. Jouw vraag wat er gebeurt als het geblokkeerd is? Het protocol wordt niet geblokkeerd, maar het kan zijn dat een website geen antwoord op jouw verzoeken gaat geven omdat iemand dat zo ingesteld heeft. Er is dan sprake van een IP-ban, dit wordt door forums en dergelijk gehanteerd. Eigenlijk heeft dat niets te maken met IP, maar gewoon met het feit dat een bepaalde afzender niet geholpen wordt. Iedere website kan namelijk zein welk IP adres je hebt gekregen van je provider. Het is een sprookje dat elke website kan zien wie je bent of waar je woont. Wél kunnen gerechtelijke instanties nagaan welke websites je hebt bezocht omdat providers verplicht zijn dat te registreren.