Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar staat np voor?

Op twitter enzo. Zo een vriend van mij doet dat maar heb geen idee wat het betekent. Volgens mij doet hij het altijd als hij een songtekst tweet maar ik heb geen idee waar het precies voor staat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

#np = now playing.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oftewel, hij luistert dat liedje op dat moment.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Das een goede! Tanks, ik ben weer een beetje wijzer :p

Andere antwoorden (7)

No problem =NP
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
np = no problem = geen probleem

Toegevoegd na 2 minuten:
als het bij songtexten staat, zou het kunnen zijn dat hij het op heeft staan: now playing
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken NP alleen maar als afkorting voor No Problem.
(als iemand zijn verontschuldigingen ergens voor aanbiedt, dan is het antwoord NP)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet plassen?
Never peace?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet peuteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha, leuk!
Als het in verband staat met die songtekst, dan bedoelt hij daar waarschijnlijk "now playing" mee.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Niet parkeren. 
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
np = nope

dit gebruik je als je nee wilt zeggen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Nope. np staat normaliter voor "no problem" https://www.cyberdefinitions.com/definitions/NP.html#:~:text=NP%20means%20"No%20Problem.",You%27re%20welcome").
In de context van de vraag staat het echter voor "now playing" https://en.wiktionary.org/wiki/NP#:~:text=(Internet)%20Initialism%20of%20now%20playing,Internet)%20Initialism%20of%20no%20problem. Als je nee wil zeggen, dan hebben Engelsen daar een woord voor. No
Zou een beetje kunstzinnig zijn eerst een langer woord voor "no" te pakken omdat daarna weer tot twee letters terug te verkorten.... Maar wellicht dat ik er naast zit en je een bron of link kan geven waarin men stelt dat np voor nope zou staan?!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding