Hoe kan ik bij mijn foto's minder MG ect. doen?

Ik heb foto's maar ze zijn te groot kan ik zo verkleinen. Met te groot bedoel ik, MB enzo. Mijn computer raakt door in de war met grote foto's.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Lagere resolutie (kwaliteit) foto's maken of de foto's comprimeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een groot aantal foto's hebt kan je deze ook inpakken in een .zip of .rar bestandje. daardoor worden ze meestal al wat kleiner in MB.

Daarnaast kan je foto's ook verkleinen door ze b.v. in Paint te openen en ze vervolgens qua grote aan te passen en dan weer op te slaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke extensie heeft je foto?

jpeg of png geven goede compressie terwijl bmp totaal geen compressie heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de foto's later nog eens in een hoge resolutie nodig hebt, moet je ze wel op een schijfje (of externe harde schijf) zetten, want anders ben je ze kwijt!
Het makkelijkste kun je ze (stuk voor stuk of allemaal tegelijk) verkleinen met Image Resizer. Op deze pagina vind je zowel de Image Resizer die je kunt downloaden wanneer je XP als besturingssysteem hebt, als de "Image Resizer Kloon" voor Vista en Windows 7:
http://computertotaal.nl/article/20687/image-resizer-kloon-voor-windows-vista-en-7.html
Even goed opletten dus welke versie je moet downloaden!

Het is een heel handig programma om snel en makkelijk foto’s te verkleinen. Je klikt met je rechtermuisknop op één of meer fotobestanden en vervolgens klik je met je linkermuisknop op Resize Pictures. Daar zit dus het programma dat je zojuist hebt geïnstalleerd!

Een schermpje opent zich (zie afbeelding) waarop small, medium, large en mobile divice als standaardmogelijkheden zijn vermeld. Onder custom kun je zelf de gewenste grootte opgeven.

Als je het fotoformaat wilt verkleinen, kies je voor de optie "Make pictures smaller, not larger". En zolang je het onderste keuzevakje NIET aanvinkt, wordt een kopie van de foto met de lagere resolutie in dezelfde map gezet als het origineel. Je behoudt dan dus het exemplaar met de hoge resolutie. Vink je het wel aan, dan ben je de originele foto met hoge resolutie kwijt, dus kijk goed uit wat je doet!
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knappe en goede uitleg en richtlijnen! Daar zullen ook nog vele anderen wat aan hebben! Het is ook een zeer bruikbare en duidelijke resizer.