Nee, een normale of zelfs supersterke magneet die verder niet hoogfrequent schakelt zal je USB stick nooit kunnen wissen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een normale harde schijf (met draaiende schijven), gebruikt een USB stick silicium chips als opslag. De opslag is dus niet afhankelijk van magnetisme. Enkel een hoogfrequent wisselende magnetische bron, zoals een magnetron zal een USB stick kunnen vernielen. Niet omdat de data gewist wordt, maar opdat de fysieke chip verwarmd wordt en uiteindelijk uit elkaar zal vallen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het moet natuurlijk omdat zijn in plaats van opdat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als die magneet sterk genoeg is wel ja. Maar zo'n sterke magneet hebben de meeste mensen niet in huis... :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb een nervus vagus stimulator en de magneten die daarbij horen zijn echt irritant sterk
Koop een goedkopen USB en zet er wat op en kijk wat er gebeurt zou ik zeggen.. Een magneet kan geen data lezen zou ik zeggen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, daar is je stick volledig ongevoelig voor.
Als je hem daarentegen bij zeen zeer sterk wisselend magnetisch veld houdt, dan kun je de elektronika in het ding opblazen. Maar dat soort velden kun je meestal alleen in een laboratorium opwekken.
escape