Computer aanlaten

Hoi ik had een vraag is het verstandig om een computer 's nachts op je kamer aan te laten staan, en oja hij moet aanblijven. En niet te beginnen met stroomkomsten etc

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8K

Antwoorden (7)

Als we niet gaan hebben over stroomkosten en de PC is niet voortdurend iets nuttigs aan het doen, dan is het niet verstandig. Er zitten bewegende onderdelen en die slijten meer als ze de hele tijd moeten draaien. En je moet de mensen niet geloven die zeggen dat ie eerder kapot gaat als je hem elke dag uitzet, want dat is niet zo.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is toch juist beter voor de levensduur
Als hij aan moet blijven, is er weinig keus lijkt me. Het kan opzich gren kwaad, hij kan alleen wat warm worden als je het niet goed ventileerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet doen groene vriend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het wel eens geprobeerd, vond het maar niks. Maakt veel te veel herrie, kon er slecht door slapen of een onrustige slaap. Dus als je last krijgt van vermoeidheid etc. dan weet je waar het weg komt.

Een nette pc dient overigens prima zelfs onder full load zowel overdag als snachts 24hrs/day stabiel te lopen. Bij brakke PC's (zoals Medion's en andere meuk-merken) zal die veel meer risico lopen door slechte ventilatoren etc. Dan is het zelfs af te raden in verband met een verhoogde kans op oververhitting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
... daarnaast word het ding waarschijnlijk warm , en kun je brand krijgen als je hem lang aan laat staan, of draadjes gaan doorbranden, enz...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ervoor kiezen je computer dag en nacht aan te laten staan, zodat je deze nooit meer hoeft op te starten. De motor van de computer blijft altijd draaien, zodat deze minder snel slijt. Voor wat betreft het energieverbruik is het zaak om de computer wel op de slaapstand te zetten. Op die manier verbruikt de computer zo min mogelijk energie. En zodra je de computer van de slaapstand afhaalt kun je meteen weer aan de slag.

Het aan laten staan van je computer is dus absoluut niet nadelig voor het apparaat. Wel zul je een wat hoger stroomverbruik hebben, maar als de computer in de slaapstand staat valt dat alleszins mee.

Wanneer je je computer altijd aan laat staan, dan moet je erop letten of er updates van programma's beschikbaar zijn. De meeste updates van programma's worden namelijk automatisch uitgevoerd bij het opstarten of afsluiten van de computer. Als je je computer aan laat staan moet je zelf kijken of er updates zijn en deze vervolgens installeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De motor van de computer blijft altijd draaien, zodat deze minder snel slijt. hier ontgaat mij de logica :)
Het lijkt me niet verstandig je computer 24/7 aan te laten staan. Sommige pc's kunnen daardoor ernstig beschadigd raken, zoals het doorbranden van printplaten en moederboards.

Uiteraard is de beslissing geheel aan jezelf, maar zet op z'n minst je beeldscherm uit. Het kan namelijk zo zijn dat je beeld doorbrand en als dat gebeurd, is dat niet te herstellen.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik niet snap waarom iemand een pc de hele nacht aan zou willen hebben, maar okay.

Je hebt matuurlijk ook de slaapstand nog, zoals iemand eerder al zei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik laat mijn pc 's nachts ook wel eens aan....omdat hij dan aan het downloaden is, soms duurt dat een dag, of langer zelfs...dus laat ik hem ook zo lang mogelijk aan anders moet ik nog langer wachten ;-)