Hoe kan ik een ander ip adres hebben op mijn mobiel via wifi dan met mijn pc

Als ik op internet kijk wat mijn ip adres is , krijg ik op mijn Blackberry een ander ip adres te zien dan op mijn pc terwijl ik via dezelfde router ( wifi ) verbinding maak.
Ik heb op mijn telefoon mijn mobiele netwerk uitgezet dus ben echt alleen verbonden via wifi. Waarom heb ik niet hetzelfde ip adres op beide?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is wel een vreemd geval! In principe zou je hetzelfde IP moeten (dat van je router danwel van het modem dat eraan hangt). Het enige dat ik kan bedenken: je gebruikt een proxy op 1 van de twee; het IP dat je ziet (op een webpage neem ik aan?) zou dan van de proxy zijn.
gvrox
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal dan standaard in mijn blackberry moeten zitten. Mijn bb blijft hetzelfde adres houden als wanneer ik via het gsm / 3G netwerk verbonden ben als via wifi. Als ik dan trace kom ik uit in Engeland wel geeft hij dan aan dat het een ip adres van blackberry is. Kan hij dan ook via mijn wifi dus automatisch via een proxy server verbinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kijk dan inderdaad op een website wat mijn ip adres is

Andere antwoorden (1)

Het kan zijn dat je Blackberry gewoon verbinding heeft met de provider en niet met je wifi een provider is meestal als volgt 10.Xx.Xx.Xx en je wifi 192.168.Xx.Xx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beide zijn privé-ip-adressen die niet routeerbaar zijn, als je, zoals de vraagsteller zegt, op internet kijkt wat je ip adres is (Google bijvoorbeeld eens op 'what is my ip address') dan krijg je je publieke ip-adres te zien. Dit kan dus geen verklaring zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. Ik had ook mijn mobiele netwerk uitgeschakeld. In mijn bb zelf heb ik gewoon het ip adres van de router en op mijn pc ook. Maar op internet. Kijken bij wat is mijn ip enz krijg ik bij mijn pc gewoon het ip adres van upc en op mijn bb een ip adres uit groot Brittannië van Blackberry