Printer print maar halve pagina, hoe zou dat kunnen?

Ik heb een printvoorbeeld van een hele pagina, zodra ik een printopdracht geef, print mijn printer maar een halve pagina, alles staat erop maar geplet.
Ik heb een canon bjc-250, ik weet het is een oud beestje maar deed het nog goed, tot nu.
Ik heb de driver verwijderd en opnieuw geinstaleerd, weet niet wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb alle tips uitgevoerd maar blijft hetzelfde, alle instellingen zijn juist, print alleen linker kant van de pagina, perst de tekst samen tot een halve pagina, alleen bij printen, printvoorbeeld is goed.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
53.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maat,, zo iets heb ik ook weleens gehad en daar is weinig aan te doen, je kunt wel even naar de winkel gaan om een nieuwe printer te vragen als je indien nog garantie heb. hoe het komt dat de printer halve pagina`s afdrukt komt dan is de printkop versleten! oke heb je nog meer vragen maat stel ze oke veel succes maat!

Antwoorden (4)

misschien moet je een nieuwe inkt kopen of je printer van binnen goed schoonmaken misschien dat dat helpt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee zo werkt het niet! de printkop is gewoon versleten!
Het kan aan de opmaak van het betreffende document liggen. Bijvoorbeeld dat het in A3 staat, en de printer het alleen in A4 kan afdrukken en 'm daarom halveert.
Amadea
13 jaar geleden
Het kan aan de instellingen liggen. Klik bv eens op "afdruk voorbeeld" ( Boven in de pagina klikken op "bestand" > "Afdrukvoorbeeld").

De instellingen kun je ook terug vinden en eventueel veranderen. Dit doe je als volgt : klik op Start> instellingen>printers en faxapparaten. dan kies je de printer waar een vinkje bij staat en klik je met je rechtermuisknop en kies je voor "eigenschappen" Zoek daar naar "voorkeursinstellingen" en dan staat er bij "hoofdgroep"en/of "geavanceerd" de optie om je formaat aan te passen naar A4. Dit is wel per printer verschillend,maar de optie "geavanceerd"staat er zeker ergens tussen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo

Dit is een veelvoorkomend én bekend probleem bij de bubblejet-printer(s) van canon.

IK vermoed,dat het een zogenaamde service probleem is .
U doet het volgende>> Start>>Uitvoeren en tikt hier in
services.msc (gevolgd door OK ) Beantwoord de vraag van Windows opnieuw met OK

U komt nu in het services programma van Windows terecht.
U zoekt ( op alfabet) naar Printspooler
Hierop dient U DUBBEL te clicken
Als het goed is ,kunt U nu zien op welke wijze het opstarttype staat ingesteld. Staat het op HANDMATIG dan clickt U op STARTEN nadat U op AUTOMATISCH hebt gezet.
Na enkele secondes is dat klaar en sluit U deze service af met OK . Klaar !

Groet: Zoekertje