Kan een voorgespeelde (gekochte) DVD in de USA probleemloos worden afgespeeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier afspelen of in de USA afspelen ?

Antwoorden (4)

Regiovrije dvd speler moet je hebben om regio 1 (amerika) af te kunnen spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet wel goed opletten: de meeste DVD spelers in NL zijn regio 2. De meeste DVD's in de VS zijn regio 1. Die werken dus niet.
Maar met een regiovrije DVD (regio 0) en/of een regiovrije DVD-speler hebt je geen probleem.
13 jaar geleden
Als hij hier gekocht is niet. Amerika gebruikt ntsc en wij Pal en als zijn dvd speler alleen ntsc kan lezen (die kans is erg groot)lukt het dus niet. Probeer even uit te zoeken of hij Pal kan lezen met zijn dvd speler.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan mij vergissen, mar ik denk het niet. Een disc heeft geen onderscheid in PAL en NTSC, dat is een kwestie eigenschap van de TV
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ervaring leert dat idd. een NTSC dvd speler in Amerika géén PAL DVD kan spelen. Heeft niet met regiocode te maken.
"Onze" DVD spelers hebben meestal een NTCS- PAL converter . Sommige DVD spelers in Amerika hebben een PAL- NTSC ( Never The Same Color :-) converter , maar daar moet je hem speciaal voor kopen ! ( vragen aan de verkoper : welke dvd heeft converter PAL - NTSC, maar dan moet je hem nog regio vrij maken.
Het antwoord is Ja en Nee. Zoals gezegd USA is regio 1 en Europa is regio 2.
Nu kan je een speler over het algemeen instellen, maar dat gaat maar 3 keer. Dus daarmee moet je oppassen: hij blijft dus in de derde wijziging staan. Nu kun je op het internet aanwijzingen vinden hoe je je dvd speler 'region free' moet maken en dat is zinvol, als je veel dvd's gaat importeren. Handiger is om een video kopieer programma te kopen, waarmee je de regio eruithaalt. Dan moet je wel een dvd brander hebben. Voor een enkele dvd volstaat een trialversion van Clone DVD:

http://elby.de/products/clone_dvd/index.html