Mijn laptop wordt af en toe gigantisch heet. Mijn beeld gaat dan ook haperen. Wat is hier de oorzaak van, en hoe kan ik dit verhelpen?

Af en toe wordt mijn laptop gigantisch warm, links van het mousepad. Mijn beeldscherm gaat dan haperen, en dan duurt het af en toe ook lang voordat een commando is uitgevoerd. Dit is vooral lastig als je een spelletje zit te spelen.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? En hoe kan dit verholpen worden?
Iemand suggesties / tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ik had het zelfde je moet: kap achter je laptop voorzichtig eraf halen dan sofzuiger(buis) op die ventilator zetten laat hem draai door de zuigkracht en hij is weer goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Maak de ventilator eens schoon, die trekt namelijk ontzettend stof aan. Zorg ook dat er toch ruimte onder blijft als je hem gebruikt, dan kan de warmte makkelijker weg. Of zet er een sterkere ventilator in.
13 jaar geleden
Misschien is je koeler kapot, dan zul je de koeler vervangen of repareren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slaat je ventilator uberhaupt aan wanneer hij warm wordt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ventilator staat continue te blazen.
Waarschijnlijk wordt hij dus niet goed gekoeld. Kan zijn dat de ventilatie gaten verstopt zitten door stof of bv doordat je hem op schoot hebt en je kleding de gaten bedekt. Je beeldkaart kan ook te heet worden door slechte koeling waardoor je beeld vreemd gaat doen. Je kan hem een keer schoon( laten) maken en er zijn ook nog bij bv gamma een soort standaards waar 2 koelvinnen op zitten die je aan kan zetten waardoor je laptop gekoeld wordt via de openingen aan de onderkant. Succes ermee. P. S. Dit kan een oorzaal zijn maar er zijn nog andere oorzaken mogelijk dus prik me er niet op vast :-) succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de laptop niet rechtstreeks op schoot. Ik gebruik een knie-tafel, zodat de stof in ieder geval de ventilatiegaten niet geblokkeerd worden.
Je moet een soort van tablet kopen dat je onder je laptop zet dat zorgt dat de warme lucht weg kan zo een gelijk bv. Logitech Comfort Lapdesk N500
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hou hem weg van banken bedden en schooten.
en koop eventueel een losse koeler voor op tafel waar je laptop op kan staan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor deze tip, Wortelcake!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker wat mee doen Johan, ik raad trouwens de Belkin aan.. deze heeft een kuip vormige koeling hierdoor kan de lucht beter worden afgevoerd. Dit is trouwens(wil er niet van uitgaan dat jij die hebt) een veel voorkomend probleem bij Acer en asus notebooks.
voel of er ergens wind uitkomt, zet daarna de laptop uit !en zoek dan de ingang.
steek een dun pennetje tussen het ventilatortje om hem tegen te houden (anders gaat hij veel te hard draaien)
meestal kun je die door kleine openingen onderin de body wel zien. Zie je hem niet, blaas dan met kleine stootjes
met een compressor alle stof eruit, ja zal verbaast zijn wat er allemaal uitkomt !
Deze handeling als hij uit staat natuurlijk, om te voorkomen dat door de luchtstroom het ventilatortje teveel toeren maakt, steek je een dun pennetje of opengevouwen paperclip door de body opening. dit om te voorkomen dat bij het blazen de ventilator te hard gaat draaien en de lagers het mogelijk begeven.

Als er geen stof komt, moet je het elders zoeken.
eerder al vermeld, ik ga ervan uit dat je ventilator wel gaat draaien als hij een tijdje aan staat, en de processor (a.g.v. Sims spelen) warmer wordt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zet hem NOOIT op een stoffig oppervlak zoals je bed kussen bank ofzo,regelmatig schoonmaken,van binnen en van binnen(dus software er afgooien en goed afstoffen).
soms zo`n computerblad lezen doet ook wonderen!(gigantische tips wat betreft,wat wel wat niet gebruiken)