Wie kan me helpen de opstartproblemen met m'n computer te verhelpen?

Hallo daar, mijn computer stqrt niet meer op hij haakt af bij het scherm waarmee ik de bios in kan. Ik kan de BIOS ook niet meer in, wqt móet ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Er kan iets mis zijn met het moederbord. Je kunt eerst je harde schijf gaan testen met programma's die op een boot cd zitten, ik kom nu niet op de namen, maar je kunt dit opzoeken met Google. Je kunt je harde schijf er ook uithalen en in een andere computer stoppen, als je die hebt.

Als niks van het bovenste heeft geholpen, kun je eventueel een nieuw moederbord gaan kopen of kijken of je huidige een defect heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst even checken of alles mooi vast en in geklikt is.

Daarna zoveel mogelijk hardware van uw moederbord verwijderen.
Opstarten indien mogelijk met grafische kaart alleen.

Indien dit niet lukt proberen opstarten met een andere voeding.
Lukt het nog niet met een andere grafische kaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit klinkt als een hardware conflict. vaak kun je dit oplossen door elke keer componenten los te koppelen. Begin vaak bij je cd rom of extra hard disk.
Als je computer opstart doet hij een Componenten check. En leest hij de gegevens uit van het hardware. waarschijnlijk is er een van de componenten stuk of beschadigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je in de buurt van culemborg woont, kan je even langskomen , kijk ik even voor je, er zijn teveel opties om hier allemaal goed te omschrijven om je probleem te tackelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij opstarten op F8 drukken en dan in veilige modus opstarten en vanuit die modus naar de fout zoeken of een oud herstelpunt terugzetten.