In een kan ik niet normaal meer typen,(laptop) letters doen het niet meer.

In eens doen letters het niet meer, als ik er hard op druk dan wel maar dat is nogal tijd rovend , het zijn versch letters. Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Haha, herkenbaar - gebeurt mij ook eens in de zoveel tijd, en je wilt niet wéten wat er dan allemaal aan troep uitkomt !! Tsja, eten en roken achter de laptop is niet zo slim natuurlijk, maar het is gebeurd voor je er erg in hebt.

Je kunt inderdaad met zo'n speciaal stofzuigertje proberen onder en tussen de toetsen schoon te maken. Niet met een gewone , want voor je het weet zuig je al je knopjes er af.

Je kunt ook de toetsen er allemaal afpulken en dan goed schoonmaken er onder, maar bij sommige laptops kan het wel een hele klus zijn ze ook weer op de goede plaats terug te krijgen met al die veertjes en palletjes.

Het allerbeste is natuurlijk proberen het te voorkomen ; niet roken en eten achter de laptop, of je toetsenbord steeds goed afdekken als je niet typt. Maarja, de praktijk is meestal anders....

Toegevoegd op 20-06-2009 10:23:34
Ik ga er trouwens eens in de zoveel tijd even overheen met perslucht. Mar wel met moed en beleid, want het is wel de bedoeling dat de troep UIT je toetsenbord gaat, n niet je moederbord in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waarschijnlijk heb je dan gewoon vuil onder de toetsen liggen...

Erg vervelend, maar gewoon een kwestie van even je toetsenbord goed schoon maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook een extern toetsenbord aansluiten als je laptoptoetsen het hebben begeven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt erop dat je toetsenbord inderdaad vies is. Je kunt dit envoudig losschroeven en schoonblazen.

In die volgorde! Anders blaas je de troep in de computer. Wanneer je eigen kennis van laptops te laag is om dit te doen dan ga je voor de veiligheid naar de lokale pc boer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal komt dat door teveel troep onder de toetsen.

Neem een gewone stofzuiger. Het beste zet je er zo'n smal opzetstukje op waarmee je tussen spleten kunt zuigen. Houd daar een dun doekje of gaasje voor, zodat je de toetsen niet opzuigt. Dat doekje/gaasje kun je eventueel met kleefband vastmaken aan de zuigmond.

Als dat niet helpt, zijn de contactjes waarschijnlijk gecorrodeerd. Dat gebeurt als je je laptop vaak in een vochtige omgeving gebruikt. Ook als je hem vaak van koud naar warm brengt, bijvoorbeeld van binnen naar buiten in de winter. Daar is weinig aan te doen.