Is er een internationale standaard voor het opstellen van een "EPD" om zelf met je mee te dragen?

Antwoordman gaf een goede tip, maar ik bedoel een standaard-formulier om op USB-stick of ev. op een chip-card met je mee te dragen.
Er naartoe verwijzen in ICE-bestand in je mobiele telefoon.

En aan @Antonio: EPD - Electronisch Patienten-Dossier, waar Klink mee wil komen, maar waarvoor ik bang ben omdat het kan worden misbruikt. Ik wil die gegevens met me mee dragen en zèlf bepalen wie er wèl en wie er niet bij mag komen.
Dus in een USB-stick die ik met mij mee draag. En waarvan alleen IK de toegangscode ken

ICE-bestand: een vermelding in jouw mobiel-telefoon wie te bellen "In Case of Emergency", daar kijken zorgverleners, verplegenden, ambulancebroeders naar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee. Vele patenten aangevraagd, maar geen wereldnorm.
Er zijn ideeën gelanceerd om een RF-chip te implanteren in de triceps, technisch heel goed mogelijk, maar het is niets geworden.
De Rx-kaart is in de USA een initiatief om hulpverleners snel te kunnen laten zien welke medicijnen je gebruikt.
Geen slecht idee.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heel goed idee... Maar niet uitvoerbaar en ook niet veilig... Het EPD is een ramp als dat erdoor komt, ze gaan het misbruiken zoals ze al alles misbruiken... Voorbeeld cameratoezicht overal... En nu spreken ze van bijvangst... Dus ze zetten die dingen gewoon aan voor zaken die absoluut nooit voor zouden komen en waartegen de wet zou optreden, nee dus, het sluipt er gewoon in...
Een andere oplossing zal er snel komen, die oplossing lijkt goed, maar slaat weer alles. Dat is de personal chip, onder de huid gezet, RFID waarschijnlijk... Waar je mee kunt betalen en identificeren en EPD en ga zo maar door... Het antwoord is dat we vee zijn en geen vrijheid whatsoever... Maar eerst moeten we helemaal geketend zijn, voordat we allemaal vrijheid willen... Zo gaat dat... Eerst moet de natuur oververhit raken voor we de koeling opzoeken...
Als het kalf verdronken is, dempt men de put... Wellicht, we zullen wel zien... Onderwijl kalven onze vrijheden verder af... Big Brother is watching you...