Dat is de lezen in de het beleid dat ze er zelf over schrijven. Is nogal een uitgebreid verhaal. Maar dat zou je zeker moeten lezen

http://www.hyves.nl/privacy/
en
http://www.facebook.com/#!/policy.php

Toegevoegd na 2 minuten:
In principe komt het er op neer dat ze je gegevens vooral gebruiken om de website te kunnen gebruiken en je gegevens aan andere mensen kunnen laten zien. Mits jij daar toestemming voor geeft. Ook worden de gegevens anoniem gebruikt voor adverteerders. Ze kunnen je advertenties laten zien die van toepassing zijn op basis van jou gegevens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze gegevens worden gebruikt om de website meer 'op maat' te maken voor de individuele bezoekers. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om programma's (denk aan spelletjes of de 'nieuwe vriend-suggesties' ) en advertenties meer toe te spitsen op jou voorkeuren, website-gebruik of verblijfsplaats.

Er is heel veel controversie over het feit dat Facebook op een grote hoeveelheid marketinginformatie zit die heel interessant kan zijn voor de commerciele doeleinden van derden, maar door de privacy-wetten niet zomaar aangeboden (verkocht) aan en gebruikt mag worden door een ander bedrijf dan Facebook.

Zie onder andere mijn bijgevoegde bronnen voor meer informatie hierover. Je kunt ook de Privacy Statement van Facebook consulteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
over facebook weet ik niet veel... Hyves wordt echter wel steeds lastiger om te doorgronden... Hyves is ondertussen overgenomen door het Telegraaf concern. Deze bezitten ook websites autospeurders, jaap, en datingsites. Ze zullen de gegevens van alle ingeschreven mensen op alle websites (dus ook hyves) gaan koppelen. Geen idee wat hier voor linken uitkomen maar ik ben van hyves af om deze redenen....