Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe haal je dat schild van beveiliging van een programma af?

Ik heb een aantal programma's die zo'n schild hebben wat betekend dat het programma beveiligd is. Maar dat hoef ik helemaal niet, want ik weet dat het programma geen kwaad kan. Is er een manier om dat schild en dus beveiliging van dat programma weg te halen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat schild geeft aan dat het programma als administrator geopend moet worden. Dit programma is dan niet geprogrammeerd volgens de nieuwe richtlijnen van Microsoft omdat bepaalde beveiligingen worden aangepast. Door programma's met administrator rechten uit te voeren, worden veruit de meeste door de extra beveiliging en de beperkte beheerrechten veroorzaakte compatibiliteitsproblemen opgelost.

Als je rechtsklikt op het programma en kiest voor eigenschappen, dan kan je op het tabblad compatibiliteit de optie "als administrator uitvoeren" aanklikken. Het constant vragen of een beveiliging nodig is werkt in Windows 7 beter dan op Vista.

Persoonlijk zou ik niet al te veel beveiligingen uitschakelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op de website Schoone PC staan veel tips over het uitzetten van beveiligingen en meer achtergrond informatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding