Hoe lang zal ik mijn zoontje laten gamen?

Hij heeft er eindelijk een gekregen, het begeerde spelcomputertje van opa en oma, ben zelf alles behalve enthousiast maar goed. Hij is- zoals te verwachten was-helemaal verslaafd, het eerste wat hij pakt als hij wakker wordt is dat ding en kan er uren zoet mee zijn. Ik dacht dat het de nieuwigheid was, maar nee, hij blijft jubelen als hij mag gamen.Wie heeft tips voor omgang met een spelcomputertje? En zal ik het televisie kijken ook beperken als hij al vierkante oogjes heeft van het gamen? Voor de rest is hij ook nog te porren om lekker buiten te spelen en te bewegen, dat geef ik eerlijk toe.

Toegevoegd na 1 uur:
Oh ja,zijn leeftijd is acht jaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zolang hij ook nog regelmatig buiten speelt en met vriendjes zou ik me daarover geen zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Deskundigen adviseren maximaal 2 uur beeldscherm per dag. Dat is inclusief games, computers EN tv!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoelang jij denkt dat het goed is. Ik denk 2 en een half uur. per dag. Met pauzes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker zoet mee laten zijn, als hij uren bezig is met een trein rondjes te laten rijden zou je dan ook bezorgd zijn?
Mij lijkt dat dingen waar een tijdklok op gezet wordt, om het zomaar te zeggen, veel aantrekkelijker worden.
Als je echt gaat merken dat hij zijn vriendjes vergeet is het tijd genoeg
13 jaar geleden
Maak computer midagen en ochtenden. Ikzelf heb afspraken met mijn ouders dat ik op zondag dinsdag en donderdag mag computeren. Ik mag wel elke dag tv kijken. Bij mij werkt dit heel goed ik zou het zeker aanraden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
persoonlijk zou ik hem zo lang laten gamen als hij zelf wil, maar om te zorgen dat het onder controle blijft,
stel een avondklok in, en zorg dat hij niet direct opstaat met het spelletje, hou het in een kamer waar hij zelf niet opstaat.

hou de verslaving voorlopig nog klein,
vooral voor deze leeftijd,
anders zal hij zichzelf grotendeels afsluiten van de buitenwereld en om middernacht nog gamen,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er denk ik ook een beetje aan wat voor game die doet, er zijn genoeg educatieve spellen te vinden in de winkel... en daarbij zal je niet zo heel streng moeten zijn denk ik...
Maar spellen als WoW (World of Warcraft) en dat soort games zal ik wel voorzichtig mee zijn, ken een aantal die hun school ervoor hebben laten vallen!