om ze kunnen duiden, net als gebouwen, huisdieren, mensen, boten etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zodat je bij het varen weet onder welke bruggen je door moet & je de brug op kan zoeken voor openingstijden ed.

Tevens kan het een onderdeel van het landschap worden met extra betekenis (Zoals de Erasmus brug) en dan worden ze vaak vernoemd naar specifieke mensen, als eerbetoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is ook handig voor het melden van files, dan weet je gelijk welke brug ze bedoelen (bij een autobrug).
Kimath
13 jaar geleden
ik krijg op m'n werk nog wel eens te maken met gestrande zwanen op spoorbruggen.
wij verwittigen dan de spoorwegpolitie, zodat die de trein stapvoets laat rijden, zodat wij zonder gevaar de zwaan van het spoor kunnen halen.
het is dan gewoon heel practisch als je de naam van de brug kan noemen.
degene die je aan de lijn krijgt, is niet bekend in de stad, dus je moet heel duidelijk kunnen zijn.
13 jaar geleden
Omdat de straat of weg aan de ene kant misschien anders heet dan de andere kant. Ook als dat niet zo is, is het nog steeds handig omdat je bij lange staten dan weet waar je ongeveer bent.