Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

C schijf mist data, waardoor kan dat komen

Ik heb 2 schijven van 500 GB in mijn pc.

1 schijf heb ik ongeveer door twee-en gedeeld, een gedeelte is de C schijf. (ik gebruik de andere partitie voor het installeren van mijn programma's en de andere schijf als mijn documenten schijf)

Als ik via deze computer kijk, dan geeft hij bij mijn C schijf aan dat er 119 GB in gebruik is van een totaal van 270 GB.

Als ik echter op mijn C schijf alle bestanden selecteer en dan met rechtermuisknop voor eigenschappen kies, dan telt hij maar 84 GB aan data op die schijf.

Waar is de overige 35 GB aan ruimte op deze partitie?

mijn prullenbak is leeg (gereserveerd max 7GB)
ik draai windows vista (64) alle updates zijn geinstalleerd.

Toegevoegd na 4 minuten:
titel moet zijn c schijf mist vrije ruimte

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik mis ruim 30 GB als ik mijn verborgen bestanden laat weergeven.

1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het meest waarschijnlijk is dat de overige 35 Gb bestaat uit hidden- en system-files, die je niet kunt selecteren als je ze niet ziet.
(Lees meer...)
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

zoals het andwoordt hierboven dat klopt(+). als je nog wat meer overzicht wil download het prog. overdisk. hiermee kan je heel overzichtelijk kijken wat er op je schjif staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is sowieso bij mijn weten wat verlies een harde schijf van 1TB heeft geen 1TB ruimte maar 997GB ofzo en de rest gaan systeem files zijn omdat C de standaard schijf is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan ook zijn dat de opsplitsing verkeert is gegaan heb zelf ook een 200 gig daardoor verloren en heb de schijf compleet opnieuw moeten indelen fabriek status en dan formateren c
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is de schijf als 500GB verkocht, dan heb je waarschijnlijk het aloude probleem van hoe computers rekenen en mensen.

even kort door de bocht, een computer werkt met een binair stelsel (1-en en 0nullen) en er 8 bits in een byte gaan. wat erop neerkomt dat voor een computer alles in 8-tallig stelsel gaat ipv ons decimaal (10tallig) systeem .

mens 10 - 1000
computer 8 - 1024.. en hier zit het probleem.

De schijf van 500GB, waarbij de G voor 1.000.000.000. dus 500.000.000.000 Bytes. Ga je dit omrekenen naar echte Gigabytes, dus delen door 1024, kom je op +- 465 Gigabyte uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding