Een laptop of computer kan in de bios beveiligd zijn met een wachtwoord en dan accepteert deze geen andere systemen.Mits je de boel kan resetten door de even de biosbatterij los te koppelen en te zorgen dat alles spanningloos is,dan ben je dit wachtwoord kwijt.Nadeel is dat je alles weer moet terugzetten naar de originele configuratie.Om dit met een computer te doen valt nog al mee maar voor een laptop is het een risico.Omdat deze nogal verfijnt in elkaar zit zou ik het laten doen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Misschien kan je van onderen de HD vervangen door een (nieuwe) lege te plaatsen en de laptop om de tuin leiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Cd kopen van Windows 7.
Cd in de laptop steken.
Instructies op het scherm volgen om het besturingssysteem te installeren.

Toegevoegd na 28 seconden:
Of bedoelde je iets anders?
Kimath
13 jaar geleden
dat lijkt mij geen probleem toch ?
je koopt een upgrade dvd
Daar zit altijd 2 dvd in en 32 bits en en 64 bits dvd
je kan met windows upgrade advisor kijken of je laptop geschikt is voor 64 bits (dat is echt aan te raden)
De meeste processors zijn al 64 bits compatible dus dat moet wel lukken. wellicht wat meer geheugen kopen

nadeel is wel dat je als je 64 bits wil installeren dat je echt ene clean install moet doen
maar het is echt aan te raden
ook moet je bedenken dat als je de 32 bits er als eerste op zet dat je de 64 bits versie niet meer kunt gebruiken
dus goed kijken wat je gaat doen
dus niet zomaar proberen

meestal hebben laptop een recovery partitie
in dit geval staat daar natuurlijk vista op
maar als je eenmaal windows 7 er goed op hebt zou je
daar een backup van kunnen maken ?? niet alle systemen bieden die mogelijkheid.

lastige is wel dat je andere programma die in ie recovery zit wel kwijt bent sommige programma zal dat niet zo erg zijn maar als er bijvoorbeeld office opstaat is het wel lastig dus schrijf in elk geval je serie nummers op etc

je zou natuurlijk kunnen kijken of je een recovery cd kan kopen bij de fabrikant van je laptop met windows 7 maar dat zal zeker duurder zijn
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het probleem is mijn laptop neemt op een of andere manier geen dvd's cd's en andere roms aan.