Wat is een goede laptop voor een man van 75 ?

Mijn vader word binnenkort 75 en we willen namens de kinderen een laptop geven.
De laptop moet eigenlijk simpel zijn zonder teveel poespas.
Mijn vader is XP gewent,dus liever geen windows 7, en verder moet hij kunnen mailen,msn-en,hyven en af en toe een brief tikken.

Bestaat er zoiets?
We willen geen 2e hands geven .

Alvast bedankt voor jullie antwoord !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.2K
Cryofiel
13 jaar geleden
Een laptop is altijd ingewikkelder dan een desktop. Waarom zou je hem geen desktop geven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft een desktop op zolder, hij wil gezellig beneden op een laptop:)
En me moeder wil de desktop niet in de woonkamer.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ah, ja, dan is het een gefundeerde keuze.

Het beste antwoord

Ik geef een pc inloop voor senioren van 65-98 (dat is de oudste). De meeste mensen hebben een simpele laptop van rond de 400-500 Euro. Daar kunnen ze eigenlijk alles mee. De meeste begonnen bij me dat ze nog niet eens de aanknop konden vinden maar als je op het bureaublad alleen de benodigde iconen zet en er een korte uitleg bijdoet werkt het perfect.
Groot voordeel van en laptop is dat ze hem mee kunnen nemen. Als er wat is kan hij gemakkelijk even mee naar huis worden genomen door 1 van jullie om even te kijken wat er is.

Hou wel de volgende dingen in de gaten:
* Voldoende groot scherm (17 inch vinden ze prettiger lezen)
* Geef er een goeie (draadloze) muis bij. Touchpad kunnen ze vaak niet mee overweg.
* Webcam vinden ze vaak erg leuk als er ook met skype gewerkt wordt.
*Zorg dat er contact is met iemand die hem altijd even kan helpen als er problemen zijn (handige buur of misschien een pc inloop/vragenochtend bij buurthuis)
* Cursussen werken vaak niet goed omdat dat te snel gaat voor ouderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik heb hier een Senioren Laptop voor je vader gevonden:
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord,ik zal morgen even informeren !
En een + natuurlijk :)
Waarom geven jullie geen Apple Macbook? Misschien wel wat duurder maar Apple is erg visueel ingesteld wat het gebruiksgemak ten goede komt. Voor de wat ouderen onder ons wel zo makkelijk. In principe wijst alles voor zich.

Kijk hier maar eens:
http://www.apple.com/nl/macbookpro/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor je antwoord,maar een vanafprijs van €1149 is een beetje te gek :)
+je voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En meneer leert Mac OS X uitzelf?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uitzelf? Geen Nederlands geleerd?
Gewoon een nieuwe kopen en laten downgraden naar XP.
Zeker geen Mac of Linux want anders moet je veel te vaak op visite om de boel aan de gang te houden (spreek uit ervaring).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk ook eens op senoir web. Speciaal voor de ouderen onder ons. Ook bieden zijn ondersteuning en inloop ochtenden/middagen om e.e.a. uitgelegd te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als t echt alleen voor email en internet is.
Koop dan een iPad. Lekker makkelijke bediening met de vingers.
Veel duidelijker en makkelijker dan met een muis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nieuwe laptops worden niet meer voorzien van XP, dus ik zou niet te veel schrikken van Vista of W7, het heeft dezelfde fundamenten en W7 is zelfs iets sneller dan XP.

Hij is er gegarandeerd binnen de kortste keer aan gewend.

XP wordt ook niet eeuwig meer ondersteund, dus daarom ook zou ik me niet te veel fixeren op XP.

Neem in ieder geval een groot scherm, zoals al wordt genoemd, deze zijn wel duurder natuurlijk.

Verder is de kwaliteit van de laptop natuurlijk afhankelijk van je budget, er zijn dure en goedkopere te koop.

Een goedkoop Acertje is niet per definitie slecht.

Succes en alvast gefeliciteerd met je vader!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze site (de beste seniorenlaptops) staan aan de rechterkant een groot aantal laptops van onder de 400 euro's:

http://www.bestekoopaanbieding.nl/laptop-voor-senioren/