De virusscanners McAfee en Norton kunnen niet naast elkaar op één computerzonder problemen worden geïnstalleerd . Kan dat wel met gratis programma's?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Of dit wel of niet kan is denk ik niet zo heel belangrijk.
Het is wel mogelijk te maken maar waarom?
Hoe? met meerdere partities maar het heeft geen meerwaarde. Beter is je besmettingen na te gaan en progjes te instaleren die dit kunnen verhelpen. Overdaad schaad in deze alleen maar.

Het heeft er ook niet zo veel mee te maken of ze gratis zijn of niet of ze problemen veroorzaken.
Wel is het zaak om alvorens een nieuwe scanner te installeren er zeker van te zijn dat de oude H e l e m a a l is verwijderd. Soms is daar een speciaal tooltje voor (bij mcafee heet dit mcpr en is te downloaden vanaf de site van mcafee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Handig is om 1 virusscanner en 1 firewall te installeren, daarnaast eventueel nog een programma dat adware scant.

Maar meerdere virusscanners zorgen doorgaans meer voor conflicten dan dat het je extra veiligheid geeft.

Zelf heb ik alleen Microsoft Security Essentials draaien en de windows Firewall..

Gratis als je legitieme Windows software gebruikt, en deze scant ook realtime.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt wel 2 virusscanners naast elkaar installeren, maar het is in de praktijk niet werkbaar, maakt je pc onnodig langzaam en is uiteindelijk niet effectiever dan 1 virusscanner met aanvullende antispy software en/of firewall.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt afgeraden om meerdere virusscanners op 1 pc te installeren. Is ook nergens voor nodig, als je 1 goede hebt ben je klaar.

'Meerdere virusscanners op één pc is niet echt verstandig. Ze kunnen elkaar in de weg zitten en het kan zijn dat je pc traag wordt of "rare" dingen gaat doen.

Daarnaast is het gewoon overbodig. Het is niet meer dat virussen via een pattern file te scannen zijn. Dagelijks komen er meer dan 20.000 nieuwe virussen uit. Virusscanners moeten dus op het gedrag van zo'n virus (spyware, grayware) letten. Daardoor kan het dus ook voorkomen dat de ene virusscanner de ander als bedreiging ziet.'