Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het slecht voor je laptop als deze warm wordt?

De laptop waarop ik werk wordt de laatste tijd warm, aan de linkerkant waar je de adapter aansluit.

Ook maakt deze regelmatig een constante 'laadgeluid', misschien is dat de processor (ik heb weinig tot geen verstand van computers). Ik laad de laptop wel eens op terwijl ik er tegelijkertijd op werk.. Kunnen deze zaken kwaad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

mijn laptop ligt continue aan het draad, laadt dus altijd op, ook als ik er ook op werk. Bij mij word hij dan ook wel eens gloeiend heet, zeker met het warme weer, maar dit moet een laptop kunnen hebben hoor! Als het goed is zou er niks ernstigs mee kunnen gebeuren. Ik weet niet of jij je laptop al lang hebt, maar als dat het geval is kan het zo zijn dat de hardeschijf continue aan het werk is, wat dus het laadgeluid geeft. Ik weet niet precies hoe dat komt, maar dat had ik bij mijn oude laptop ook.

Als je bang bent dat hij toch oververhit raakt kun je een aantal dingen doen. - Je tilt de laptop wat op met een boek of wat dan ook, zodat het ventilatie gat goed vrij komt en dat hij ongehinderd lucht kan zuigen. - Je haalt je laptop uit elkaar en haalt alle stof uit het ventilatie gat. - Je bouwt er een nieuwe ventilator in, maar dit is erg lastig en kan vaak niet bij een laptop.

Je kunt ook overwegen een notebook koeler te kopen, daar heb ik geen ervaring mee. http://www.centralpoint.nl/diverse-hardware/konig/k-nig-notebook-koeler-usb-20-art-cmp-cooler101/?ref=26&network=tradetracker#utm_source=affiliate&utm_campaign=27906&utm_medium=tradetracker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de tips, want mijn laptop legde ik vaak op het hoesje waar ik het in vervoer en daardoor zijn de ventilatiegaten steeds verhinderd! niet aan gedacht een beetje dom