Is het slecht voor je laptop als deze warm wordt?

De laptop waarop ik werk wordt de laatste tijd warm, aan de linkerkant waar je de adapter aansluit.

Ook maakt deze regelmatig een constante 'laadgeluid', misschien is dat de processor (ik heb weinig tot geen verstand van computers). Ik laad de laptop wel eens op terwijl ik er tegelijkertijd op werk.. Kunnen deze zaken kwaad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.9K

Het beste antwoord

mijn laptop ligt continue aan het draad, laadt dus altijd op, ook als ik er ook op werk. Bij mij word hij dan ook wel eens gloeiend heet, zeker met het warme weer, maar dit moet een laptop kunnen hebben hoor! Als het goed is zou er niks ernstigs mee kunnen gebeuren. Ik weet niet of jij je laptop al lang hebt, maar als dat het geval is kan het zo zijn dat de hardeschijf continue aan het werk is, wat dus het laadgeluid geeft. Ik weet niet precies hoe dat komt, maar dat had ik bij mijn oude laptop ook.

Als je bang bent dat hij toch oververhit raakt kun je een aantal dingen doen. - Je tilt de laptop wat op met een boek of wat dan ook, zodat het ventilatie gat goed vrij komt en dat hij ongehinderd lucht kan zuigen. - Je haalt je laptop uit elkaar en haalt alle stof uit het ventilatie gat. - Je bouwt er een nieuwe ventilator in, maar dit is erg lastig en kan vaak niet bij een laptop.

Je kunt ook overwegen een notebook koeler te kopen, daar heb ik geen ervaring mee. http://www.centralpoint.nl/diverse-hardware/konig/k-nig-notebook-koeler-usb-20-art-cmp-cooler101/?ref=26&network=tradetracker#utm_source=affiliate&utm_campaign=27906&utm_medium=tradetracker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de tips, want mijn laptop legde ik vaak op het hoesje waar ik het in vervoer en daardoor zijn de ventilatiegaten steeds verhinderd! niet aan gedacht een beetje dom

Andere antwoorden (3)

Ja. Extreme warmte kan tot fysieke schade aan je laptop leiden. Daarom wordt er een maximale temperatuur aangegeven waarbij je deze mag gebruiken. BV:

* NIET blootstellen aan extreme temperaturen boven de 50°C (122°F) of aan direct zonlicht. Blokkeer de ventilatieopeningen niet!
* NIET blootstellen aan extreme temperaturen onder de 0°C (32°F), anders zal de notebook mogelijk niet opstarten.
* VEILIGE TEMP: Deze notebook mag alleen worden gebruikt op plaatsen met een omgevingstemperatuur tussen 0°C (32°F) en 35°C (95°C).

Toegevoegd na 10 minuten:
Bij mij is in Kenya de laptop accu doorgesmolten, toen ik bij 40 graden TOCH druk aan het rekenen was met het ding..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou rekening met het feit dat het de laatste periode ook erg warm buiten is. De processor moet continu gekoeld worden, en als de buitentemperatuur al warm is, dan is de processor van zichzelf ook al warm.
De koeler (een fan) zal dus harder gaan draaien om de processor koel te houden.

Het kan geen kwaad, daar de meeste PC's en laptops tegenwoordig beveiligt zijn tegen oververhitting. Zou het echt te heet worden, dan schakelt de PC vanzelf uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe warmer hardware dagelijks is, hoe rapper je hardware slijt. (processor gaat minder lang mee,geheugen, moederbord, niet gezond). Het kan geen kwaad dat je adapter er in zit, is niets te maken met de warmte van uw laptop. Het zit veel kans in dat er veel stof in zit in uw laptop, zodat de ventilators hun werk niet goed kan uitoefenen.