Wat wordt er precies geblokkeerd bij blokkeren afzender email?

Als bijvoorbeeld bol.com <sofierhibfo@olfijfo.com> (fictieve afzender) wordt geblokkeerd worden dan alle emails van bol.com geblokkeerd of alleen die ook afzender met hetzelfde tussen de <...........>?

VraagAntwoord66
2 jaar geleden
Alleen die specifieke email. Je kan er overigens wel voor kiezen om een heel "domein" te blokkeren

Antwoorden (1)

bol.com <sofierhibfo@olfijfo.com> valt uiteen in 2 delen:
1) bol.com
2) sofierhibfo@olfijfo.com
Hierbij is (1) een vrijetekstnaam en (2) het e-mail adres. De computer doet niet veel met (1). Die is als makkelijk leesbare naam voor de mens bedoeld. (B.v. "Jan Janssen") Daar kan wat de computer betreft net zo goed "hupperdepup" staan.

Het echte e-mail adres (2) is wat de computer verwerkt bij het routeren van berichten.
Wanneer jij een adres blokkeert, dan zal je dus het deel (2) blokkeren. In dit geval dus "sofierhibfo@olfijfo.com"
Ook als je slechts het domein (= het deel achter de @) blokkeert, dan zal dat het domein van (2) zijn. In dit geval dus "olfijfo.com"