Wat je kunt doen:

Het cachegeheugen en de gegevens van de Play Store wissen
Hierdoor krijgt de app een nieuwe start en kunnen problemen worden opgelost.
1. Open de app Instellingen op je apparaat.
2. Tik op Apps en meldingen Alle apps bekijken.
3. Scroll omlaag en tik op Google Play Store .
4. Tik op Opslag Cache wissen.
5. Tik vervolgens op Gegevens wissen.
6. Open de Play Store opnieuw en probeer de download opnieuw.

Je apparaat opnieuw opstarten
Als je nog steeds niet kunt downloaden nadat je het cachegeheugen en de gegevens van de Play Store hebt gewist, start je het apparaat opnieuw op.
1. Houd de aan/uit-knop ingedrukt totdat je het menu ziet.
2. Tik op Uitschakelen of Opnieuw opstarten als dit een optie is.
3. Houd zo nodig de aan/uit-knop ingedrukt totdat het apparaat weer aangaat.

Opslagruimte
Downloads en installaties van apps kunnen worden onderbroken als er te weinig opslagruimte op je apparaat beschikbaar is. Je apparaat heeft mogelijk weinig opslagruimte beschikbaar als je een melding hebt gekregen over opslagruimte of als er minder dan 1 GB ruimte beschikbaar is op het moment dat je dit checkt.

Zie voor meer tips:
https://support.google.com/googleplay/answer/7513003?hl=nl
SimonV